سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر تركیه عازم مكزیك و برزیل شد

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر تركیه برای شركت در نشست سران گروه 20 و نشست مشترك گروه 20 و سازمان ملل در ریودوژانیرو ، بامداد امروز در راس هیات بلندپایه ای عازم مكزیك و برزیل شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تي آر تي ؛  "علی باباجان" معاون نخست وزیر و مسوول سیاست های اقتصادی تركیه، " احمد داوداوغلو " وزیر امور خارجه ، " محمد شمشك" وزیر دارایی، شماری از مسوولین نهادها، نمایندگان مجلس و روزنامه نگاران اردوغان را در سفر به مكزیك همراهی می كنند.

وی پیش از سفر به مكزیك و برزیل در سخنانی در فرودگاه آنكارا گفت: تركیه به تاثیرگذاری گروه 20 در مدیریت اقتصاد جهانی اهمیت می دهد و می خواهد گروه 20در خصوص اهداف مشخصی به توافق دست یابد.

اردوغان با اشاره به اینكه در یك بخش از نشست سران گروه 20 شركت می كند ، گفت: در حاشیه نشست سران گروه 20 با روسای شماری از شركتهای بزرگ در قالب همایش سرمایه گذاری در تركیه دیدار و گفت و گو كرده و در خصوص تحولات اقتصادی تركیه و جاذبه ها و فرصتهای سرمایه گذاری در این كشور به دنبال اجرایی شدن طرح بزرگ تشویق سرمایه گذاری در این كشور سخنرانی خواهد كرد.

نخست وزیر تركیه افزود: از مكزیك عازم برزیل خواهد شد و در این بخش از سفر نیز علی باباجان، محمد شمشك، " جودت یلماز " وزیر توسعه ، " ویسل اروغلو " وزیر امور آب و جنگلداری تركیه، وی را همراهی خواهند كرد.

او با اشاره به اینكه نشست سران گروه 20 به دنبال بروز بحران اقتصادی سال 2008 اقتصادی شكل گرفته و نهادینه شده است، گفت: تركیه مشاركت فعالی در گروه 20 دارد و پیشنهادات سازنده ای برای تامین رشد اقتصادی پایدار در جهان ارائه داده و خواهان اتخاذ سیاست های مشترك كشورها در این زمینه است.

وی دستور كار نشست سران گروه 20 را مسائل مهمی چون اشتغال زایی، توسعه، امنیت غذایی، رشد اقتصادی و تجارت سبز، بررسی راهها و روشهای عملی برای توسعه اقتصادی و رفاه اعلام كرد.

اردوغان مدعی شد تركیه گروه 20 را كه متشكل از كشورهای توسعه یافته و درحال رشد است، سكوی بسیار مناسبی برای بررسی چنین مسائلی ارزیابی می كند و می خواهد كه نقش كشورهای درحال رشد همسو با افزایش تاثیرگذاری اقتصاد آنها بر اقتصاد جهانی، در مدیریت اقتصادی جهان افزایش یابد.

نخست وزیر تركیه در خصوص نشست مشترك ریو – گروه 20 در برزیل گفت: از مكزیك عازم برزیل شده و در نشست كنفرانس توسعه پایدار سازمان ملل در ریودوژانیرو كه حدود 150 تن از روسای كشورها در آن حضور خواهند داشت، شركت می كند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.