سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بمباران شیمیایی سردشت سند مظلومیت ایران اسلامی

فرمانده سپاه سلماس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت گفت : هفتم تیرماه 1366 ، سالگرد بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق، سند گویای مظلومیت ایران اسلامی است .

سرهنگ احد بابا زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود : هفتم تیرماه سال 1366 فجیع ترین جنایتی است كه رژیم بعثی عراق با حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر علیه مردم مظلوم و بی دفاع شهر مقاوم و سرافراز سردشت مرتكب شدند.

وی اظهار داشت : هفتم تیرماه سال 1366 در عین حال سند رسوایی دولت هایی است كه رژیم بعثی عراق را به ساخت و انبار سلاح های كشتار جمعی تجهیز كردند و در روز روشن و مقابل چشم جهانیان هزاران نفر از مردم بی دفاع سردشت را با استفاده از سلاح های شیمیایی شهید و مجروح كردند.

بابازاده هفتم تیرماه سال 1366 ، نقاب از چهره پلید كشورهای استكباری برداشت، دولت هایی كه به بهانه جلوگیری از ساخت سلاح های كشتار جمعی سال ها است ایران اسلامی را در محاصره و تحریم قرار داده اند، باید پاسخگوی این جنایت ضد بشری باشند.

وی خطاب به وجدان های خفته در كشورهای غربی اضافه كرد: انسان غربی چگونه می تواند دم از حقوق بشر بزند در حالی كه برای كشتن انسان های بیگناه به فجیع ترین شكل، تمام امكانات و تجهیزات خود را برای ساخت سلاح های شیمیایی در اختیار رژیم بعثی عراق قرار دادند و موجب كشتار و آسیب دیدن هزاران زن و كودك و پیر و جوان شدند.

بابازاده ادامه داد : در جنگ تحمیلی وقتی دشمن به نهایت درماندگی و استیصال رسید برای نجات از منجلابی كه خود ساخته بود به استفاده گسترده از سلاح های شیمیایی علیه رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مردم بی دفاع شهرها روی آورد.

وی یاد آور شد: وجود هزاران شهید و مجروح شیمیایی در ایران اسلامی نشانگر وسعت استفاده این رژیم جنایتكار از انواع سلاح های شیمیایی است كه كشورهای غربی در این جنایات شریك رژیم بعثی بودند.

سرهنگ بابازاده با انتقاد از سكوت مرگبار مجامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم بعثی عراق و حمایت های لجستیكی غرب از این رژیم جنایتكار افزود : این مجامع به رغم ادعاهایی كه در مقابل حقوق انسان ها دارند تنها به تهیه چند گزارش بی اثر بسنده كردند و برخی حتی توجهی به این جنایاتی كه علیه بشریت صورت گرفته توجهی نشان ندادند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.