سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودکشي كهنه سربازان آمريکايي از تلفات در ميدان هاي جنگ بيشتر است

افزايش آمار خودکشي در بين سربازان آمريکايي مسئولان اين کشور را به چاره انديشي واداشته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني فاکس نيوز ؛  تعداد تلفات ناشي از خودکشي سربازان آمريکايي از تلفات آنها در ميدان هاي جنگ بيشتر است.

لئون پانتا وزير دفاع آمريکا دستور داده است وضع  همه کساني که در 11 سال گذشته در ميدان هاي جنگ بوده اند، بررسي شود. اين دستور پس از آن صادر شد که سناتور پتي موري اعلام کرد در هر 80 دقيقه يک سرباز آمريکايي خودکشي مي کند و در اين خصوص پانتا را تحت فشار گذاشت. وي اين آمار را براي ارتش آمريکا يک بحران توصيف کرد.

وي گفت : پنتاگون در زمينه حفظ سلامت رواني نيروهاي نظامي شکست خورده است. پانتا در جلسه پرسش و پاسخ کنگره به وجود مشکلات جدي در بين سربازان آمريکايي اذعان کرد.

ارتش آمريکا نيز دستور بررسي وضع رواني سربازاني را صادر کرده است که از سال 2001 ميدان هاي جنگ را تجربه کرده اند. موري از پانتا خواست اين بررسي درباره همه نيروهاي ارتش انجام شود.

آمار پنتاگون نشان مي دهد ، در 155روز از سال جديد ، 154 نيروي نظامي آمريکا خودکشي کرده اند. که تقريبا يکي در هر روز به شمار مي رود. اين آمار از تعداد 136 نيرويي که در ميدان هاي جنگ  در همين مدت کشته شده اند بيشتر است.

موري گفت بيم آن دارد با بازگشت فقط 17 هزار سرباز از افغانستان، در دو سال آينده ، اين مشکل حادتر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.