سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نمايشگاه بين المللي صنایع دستی جاده ابريشم فرصت خوبي براي معرفي آذربایجان شرقی است

نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم فرصت خوبي براي شناسايي و معرفي استعدادهاي آذربایجان شرقی به ویژه توانمندی های رشته هاي متنوع صنايع دستي است.

به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، رحمانی افزود: اين نمايشگاه مي تواند زمينه خوبي براي معرفي و در نتيجه فعال شدن رشته هاي گوناگون و كمتر مطرح شده آذربايجان شرقي در منطقه باشد.

وي آذربايجان شرقي و به ويژه تبريز را در بسياري از رشته هاي صنايع دستي سرآمد خواند و گفت: اين استان داراي استعدادهاي خاصي است كه بايد از آنها به بهترين شكل در راستاي تحقق شعار ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی استفاده شود.

رحماني با تاكيد بر اينكه صنايع دستي صنعتي سهل الوصول براي اشتغال زايي است، تصريح كرد: مزيت اين صنعت اين است كه بسياري از رشته هاي صنايع دستي در تمام خانه ها و كارگاه هاي كوچك قابليت اجرا و توليد دارند.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي افزود: صنايع دستي به خوبي مي توانند در رده مشاغل خانگي هم قرار بگيرند به طوري كه تمامي اقشار و به ويژه بانوان هم به صورت پاره وقت بتوانند اين محصولات هنري و دستي را توليد كنند.

رضا رحماني تاكيد كرد: اما اين همه گير شدن و توسعه بيش از پيش صنايع دستي در استان نيازمند ايجاد ساز و كارهاي مناسبي است تا از ظرفيت ها و ارزش افزوده بالقوه اين بخش در اقتصاد كشور و استان استفاده شود.

وي با اشاره به راه اندازي شهرك صنايع دستي اسكو به عنوان يكي از مصوبات مهم سفر هيئت دولت به آذربايجان شرقي، اظهار داشت: با سرعت بخشيدن به روند ساخت اين شهرك و فعال و عملياتي كردن مصوبه هيئت دولت، مي توانيم به زودي شاهد تحقق بخشي از انتظارات حوزه صنايع دستي در استان باشيم.

نماينده مردم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم خاطرنشان كرد: جاده ابريشم با توجه به قدمت تاريخي و تجاري تبريز و نقش اين شهر و استان به عنوان منطقه اي حياتي در داد و ستد و توزيع كالا بين شرق و غرب، از جهات مختلف قابل توجه است.

رحماني با تاكيد بر اينكه بايد از اين ظرفيت استفاده كرد، تشريح كرد: لازم است متناسب با شرايط روز، نقش آذربايجان شرقي را با استفاده از پتانسيل هاي حوزه اي مانند صنايع دستي به عنوان فرصتي جديد، در اين ارتباطات بين المللي احيا كرد.

گفتني است، نمايشگاه بين المللي صنايع دستي جاده ابريشم با حضور هنرمندان و محصولات هنري هفت كشور خارجي و استان هاي سراسر كشور اول تا پنجم تير ماه سال جاري در محل سالن امير كبير نمايشگاه بين المللي تبريز برگزار مي شود. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.