سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/معاون وزیر نفت ؛

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی بندر امام 6/2 میلیون تن افزایش می یابد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران از مراحل نهایی اجرای پروژه واحد سوم تفكیك میعانات گازی (NF3) پتروشیمی بندرامام بازدید و بر تكمیل سریع این پروژه كه سالانه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را دو میلیون و 600هزار تن می افزایش می دهد تاكید كرد.

    به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، 'عبدالحسین بیات' در این بازدید بر اهمیت تكمیل پروژه واحد تفكیك میعانات گازی (NF3) پتروشیمی بندرامام در زمان پیش بینی شده تاكید كرد و گفت: با توجه به این كه این طرح یكی از بزرگ ترین طرح های در دست اجرای شركت ملی صنایع پتروشیمی به دست كارشناسان و متخصصان داخلی كشور است، باید در حداقل زمان و با بهترین كیفیت اجرا شود.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی اظهار امیدواری كرد با راه اندازی این واحد كه از افتخارهای شركت ملی صنایع پتروشیمی و پتروشیمی بندرامام است، بتوان شعار تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی در سال جاری را جامه عمل پوشاند.

در ادامه این بازدید كارشناسان اجرایی پروژه گزارشی از روند اجرا و پیشرفت مراحل نهایی پروژه واحد سوم تفكیك میعانات گازی(NF3) پتروشیمی بندرامام ارایه كردند.

در این بازدید اعلام شد با بهره‌برداری از طرح NF3 بندرامام سالانه دو میلیون و 600 هزار تن به ظرفیت پتروشیمی بندرامام افزوده می‌شود.

بزرگترین مزیت این طرح برای پتروشیمی بندرامام تكمیل زنجیره پایین‌‌دست محصولات پتروشیمی در این مجتمع است.

سودآوری بالا و بازگشت یك ساله سرمایه‌گذاری نیز از دیگر مزیت‌های این طرح است.

رقم سرمایه‌گذاری برای ساخت طرح NF3 بندرامام 260 میلیون دلار و 480 میلیارد ریال بوده و با بهره برداری از آن برای 100 نفر فرصت شغلی ثابت ایجاد می شود.

بر اساس این گزارش، با بهره‌برداری از طرح NF3 بندرامام، در مجموع سالانه 472 هزار تن اتان، 906 هزار تن پروپان، 718 هزار تن بوتان، 369 هزار تن پنتان و 35 هزار تن سوخت گازی تولید می‌شود.

مصارف عمده محصولات این واحد به عنوان خوراك واحد الفین وگاز LPG است.

از محصولات این واحد دو محصول اتان و پنتان به عنوان خوراك به واحد های الفینی ارسال می شود كه در واحد الفین با شكست حرارتی این گازها تركیبات جدیدی مانند اتیلن ، پروپیلن و بوتیلن تولید می شود كه پایه اصلی مواد پلیمری هستند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.