سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

یكم تیرماه آغازثبت نام مخترعان درجشنواره ملی 'علم تا عمل' اعلام شد

معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری كهگیلویه وبویراحمد از شروع ثبت نام جشنواره ملی علم تا عمل از یك تیرماه دراستان خبر داد و گفت ثبت نام از مخاطبان این جشنواره به مدت 30 روز(یك ماه) به طول می انجامد.

'فرهاد باقرپور' در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: مخاطبان اصلی برای ثبت نام در این جشنواره شركت‌های دانش بنیان، پارك‌های علم و فناوری و مراكز رشد، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، واحدهای تحقیق و توسعه دولتی ، تعاونی خصوصی و كارخانجات تولیدی و صنعتی هستند.  
وی برگزیدگان جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی، دفاتر استانی نخبگان، كانون‌های هماهنگی دانش و صنعت، نهادهای ارائه خدمات توسعه فناوری، بنگاه‌های سرمایه گذاری، سازمان‌ها و موسسات و نهادهای دولتی و خصوصی و رسانه‌ها و مطبوعات را از دیگر نهادها و ارگان های مرتبط و مجاز برای ارایه آثار و شركت در این جشنواره عنوان كرد.
باقر پور با بیان اینكه 30 طرح پژوهشی و تحقیقاتی در نهایت براساس شاخص‌های ابلاغی انتخاب و به كشور ارسال می شود ، افزود: برای شركت در این جشنواره مخترعین و محققین می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی، پژوهشی و اختراعات برجسته حود را به آدرس سامانه جامع طرح‌های دانش بنیان ( festival.rsti.ir) ارسال كنند.
به گفته وی، طرح‌های قابل ارائه به دبیرخانه استانی می‌تواند در زمینه‌های مختلف، علمی، صنعت ومعدن، كشاورزی، تولیدی، سرمایه گذاری، دانشگاهی و مراكزعلمی و پژوهشی، بخش خصوصی و دولتی باشد.
باقرپوراظهار داشت: پس از جمع آوری طرح‌ها در دبیرخانه استانی از سوی هیات داوران طرح‌های برجسته انتخاب خواهند شد و به جشنواره كشوری كه در هفته دولت در تهران برگزارمی گردد ، ارسال می شوند.
وی هدف از این جشنواره را تبدیل دانش به ثروت و ارزش افزوده ، بهره وری ، تجاری سازی، شناخت اختراعات و ابتكارات جوانان و دستیابی به علم و تكنولوژی برتر در تولید انبوه و عام برشمرد.
باقرپورارج نهادن به مقام شامخ فناوران و نوآوران برتر درعرصه ملی، معرفی دستاوردهای برتر،ایجاد محیطی برای آشنائی و تفاهم میان عرضه كنندگان فناوری و نهادهای استفاده كننده وایجاد زمینه مناسب توسعه و تعمیق همكاری‌های علمی و فناوری بین مراكزعلمی ، صنعتی و فناوری كشوررا از دیگراهداف این جشنواره دانست.
باقرپور از تمامی مخترعین، مبتكرین، مراكز تحقیقاتی دولتی و غیردولتی خواست تا از هم اكنون خود را برای شركت در این جشنواره مهم ملی آماده كنند. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.