سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

عزم جدی برای توسعه بخش كشاورزی درمهاباد

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد گفت: عزم و اراده جمعی برای توسعه و فعال ساختن بخش كشاورزی در این شهرستان بسیار جدی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، 'خضر كاك درویشی'، در آیین تجلیل از 24نمونه كشوری، استانی و شهرستانی بخش كشاورزی مهاباد، كه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت مواد غذایی در جهان امروز افزود: افزایش روز افزون جمعیت باعث شده تا تامین مواد غذایی به ویژه از طریق بخش كشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: در حالی كه، پیش از انقلاب هیچ گونه توجهی به بخش كشاورزی نمی شد و كشور ما به لحاظ تامین مواد غذایی مورد نیاز خود به خارج از كشور وابسته بود اما پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی تحولات شگرفی دراین بخش صورت گرفت و هم اكنون كشور در تولید بسیاری از مواد غذایی خودكفا شده و حتی به خارج از كشور نیز صادرات دارد.

كاك درویشی افزود: در زمان حاضر ظرفیت های خالی بسیاری در بخش كشاورزی وجود دارد كه با داشتن منابع آبی و خاكی مستعد از آنها به صورت بهینه استفاده نشده است.

وی با اشاره به جهش بسیار خوب كشور در تربیت دانش آموختگان كشاورزی اظهار داشت: با وجود آنكه توانسته ایم در این بخش موفق عمل كنیم اما به دلیل خلاء موجود، از وجود این نیروها در مزارع استفاده بهینه به عمل نمی آید.

كاك درویشی با تاكید بر ضرورت ایجاد انگیزه در این افراد توسط مسوولان افزود: استفاده از این دانش آموختگان می تواند موجب افزایش بهره وری در بخش كشاورزی شود.

وی همچنین با بیان وجود برخی مشكلات در بخش ترویج و آموزش تاكید كرد: باید با ایجاد انگیزه، كشاورزان را به مشاركت در امر آموزش و ارتقاء سطح آگاهی در زمینه های مختلف این بخش ترغیب و تشویق كرد.

فرماندار مهاباد همچنین به بیان اهمیت سوق دادن سرمایه های جامعه به سوی سرمایه گذاری در بخش كشاورزی اشاره كرد و گفت: نبود تمایل در سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در گذشته موجب شد تا بخش كشاورزی با یك نوع ركود مواجه شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.