سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهولت در زندگی حاصل بکارگیری ریز فناوری

ریز فناوری که یکی از فناوری های نوین در جهان است كه موجب شده تا با استفاده از آن به یک سهولت قابل توجه در زندگی دست یابیم.

نوید مقصودی، کارشناس ارشد هوافضا در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: پیشرفت بشر در انواع فناوری ها موجب گردیده که بسیاری از مسائل پیچیده حتی مسائلی که آنها برای بشر یک آرزو محسوب می شوند نیز با فناوری های جدید قابل اجرا گردد.

وی افزود: ریز فناوری، فناوری جدیدی است که کاربردهای گسترده ای در تمامی حیطه های زندگی خواهد داشت به طوری که اکثر دانشمندان معتقدند که پیشرفت و سهولت در زندگی از نتایج بکارگیری ریزفناوری خواهد بود.

مقصودی اظهار داشت: تاکنون صنعت هوافضا با به دلیل تاثیراتی که از ریزفناوری به دست آورده پیشرفت های فراوانی را در خود تجربه کرده است.

*ریزفناوری یکی از موثرترین عوامل رشد صنعت هوا فضا

وی تصریح کرد: افراد علاقمند به علم هوافضا به ریز فناوری های این علم نیز علاقه بسیاری دارند و این زیر فناوری ها برای آنان جذابیت خاصی دارد.

مقصودی عنوان کرد: این فناوری در رده فناوری های جدید جای گرفته که از آن به عنوان تغییر در روش تولید مواد استفاده می شود و همین امر موجب تولید سبک تر، قوی تر و دارای عمر مفید طولانی تر محصولات حاصل از این فناوری می شود.

وی دانش عظیم ریزفناوری را روز به روز در حال پیشرفت دانست و افزود: هر چند وقت یکبار پدیده ای جدید با ویژگی های منحصر به فردی به جهان فناوری تقدیم می کند.

مقصودی اظهار داشت: این فناوری یکی از موثرترین عوامل پیشرفت صنعت هوافضا در سال های اخیر بوده و به همین دلیل کشورهای پیشرفته و در حال توسعه سرمایه گذاری های زیادی در این زمینه انجام داده اند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.