سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يوناني‌ها امروز دوباره پای صندوق‌های رای می‌روند/ سرنوشت مردم یونان در دوئل چپ و راست

امروز یکشنبه در شهرهای مختلف یونان، مردم این کشور یک بار دیگر خود را برای شرکت در انتخابات آماده می کنند، انتخاباتی که می تواند سرنوشت این کشور در اتحادیه اروپا را تغییر دهد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از برگزاری انتخابات پیشین یونان در ماه مي، تلاش احزاب پیروز برای تشکیل دولت ائتلافی بی‌نتیجه ماند و رئیس‌جمهور این کشور فرمان برگزاری انتخابات جدید را در روز ۱۷ ژوئن (یکشنبه) صادر کرد.

در انتخابات قبلی هیچ‌ یک از احزاب سیاسی نتوانست به اکثریت لازم برای تشکیل دولت دست یابد و گزارش شد که اختلاف نظر بر سر چگونگی مقابله با بحران مالی یونان مانع توافق آنها بر سر تشکیل یک دولت ائتلافی شده است.

حزب محافظه‌کار دموکراسی نو که در انتخابات ماه قبل با اختلاف اندکی از رقبای خود پیشتاز بود، آخرین تجمع برای مبارزات تبلیغاتی خود را امروز، جمعه، ۱۵ ژوئن، برگزار کرده است.

روز شنبه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، قوی ترین اقتصاد اروپا، ساعاتی پیش از آغاز رای گیری در یونان توصیه کرد که رهبران آتی یونان بهتر است که به سیاست های ریاضتی برای مقابله با بحران اقتصادی پایبند باشند.
 
حزب محافظه‌کار دموکراسی نو که در انتخابات ماه قبل با اختلاف اندکی از رقبای خود پیشتاز بود، آخرین تجمع برای مبارزات تبلیغاتی خود را روز، جمعه، برگزار کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.