سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پايان تبلیغات انتخاباتی یونان با حمله احزاب سیاسي

تبلیغات انتخاباتی یونان با حمله احزاب سیاس به یكدیگر پایان یافت

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اندونیس ساماراس رئیس حزب دمكراسی نوین شب گذشته در جمع طرفداران خود و در آخرین سخنرانی تبلیغات خود گفت: حزب راستگرای دمكراسی نوین سمبل ایجاد اشتغال، ادامه حضور یونان در حوزه یورو ، و هدایت كشور به خروج از بحران اقتصادی است و از مردم خواست با آراء خود، فرصت را برای تشكیل دولت راستگرای دمكراسی نوین فراهم آورند.

وی با انتقاد شدید از حزب چپ ائتلاف(سی ریزا) به رهبری الكسیس چیپراس گفت: حزب چپ ائتلاف در راستای منافع لابی دراخما ( واحد پولی پیشین یونان)، سمبل ناامنی و افزایش نرخ بیكاری در كشور است .

وی گفت: چنانچه این حزب قدرت را بدست گیرد، یونان از حوزه یورو خارج و كشور به 50 سال عقب بر خواهد گشت و به همین دلیل از مردم خواست كه به حزب چپ ائتلاف رای ندهند.

ساماراس با انتقاد از گزارش روزنامه فاننشال تایمز كه به زبان یونانی نوشته بود، به حزب چپ ائتلاف رای ندهند و احزاب سنتی طرفدار نظام سرمایه دارای را تقویت كنند، گفت: این روزنامه در راستای تقویت حزب چپ ائتلاف اظهار نظر كرده و اینگونه اظهار نظرها محكوم می باشند.

در همین حال شب گذشته الكا پاپاریگا رئیس حزب چپ یونان( ك ا. ك) نیز در تجمع طرفداران خود در آتن با انتقاد شدید از حزب راستگرای دمكراسی نوین و حزب چپ ائتلاف( سی ریزا) تمام احزاب سیاسی این كشور را به نوعی طرفدار نظام سرمایه داری قلمداد كرد و از مردم خواست كه با آراء خود حزبش را برای جلوگیری از اجرای طرح های نظام سرمایه داری تقویت كنند.

وی در ادامه سخنرانی خود، تنها راه نجات ملت را خروج از اتحادیه اروپا، ناتو و نظام سرمایه داری قلمداد كرد و گفت: تمام مشكلات و بدبختی ملت از نظام سرمایه داری سرچشمه می گیرد و احزاب سیاسی یونان حتی حزب چپ ائتلاف ( سی ریزا) قادر به مقابله با تهاجم نظام سرمایه داری نخواهد بود، بنابراین مردم بایستی به این احزاب رای ندهند و در عوض حزب چپ یونان را تقویت كنند.

پاپاریگا در ادامه با انتقاد از دولت های پیشین یونان، خواستار بازگشت نیروهای یونانی از كشورهای تحت اشغال ناتو و آمریكا همچون افغانستان و عراق شد.


اونگلسو وینزلوس نیز در سخنرانی شب گذشته خود در جنوب و غرب شهر آتن با انتقاد از حزب چپ ائتلاف، حزب سوسیالیست پاسوك را تنها تضمین كننده توازن قدرت و ثبات سیاسی در كشور خواند و حزب چپ را به ارایه وعده های بی اساس به ملت متهم كرد.

رهبر حزب سوسیالیست پاسوك كه تا دو و نیم ماه پیش قدرت سیاسی را در كشور در دست داشت ، قول داد كه دیگر به كاهش حقوق و مزایا دست نخواهد زد و برای تغییر مفاد توافقنامه بسته كمك مالی به یونان، با مسئولان اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول ، تلاش خواهد كرد.

وی در ادامه از مردم خواست زمینه را طوری فراهم نمایند تا دولت ' مسئولیت ملی' را با حضور تمام احزاب در دولت جدید فراهم آورند.

همچنین  الكسیس چیپراس در شهر تسالونیك در جمع طرفداران خود با انتقاد از حزب دمكراسی نوین گفت: این حزب نماینده نظام سرمایه داری در یونان و رئیس این حزب امضاء كننده اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا می باشد، بنابراین ادامه این سیاست توسط این حزب باعث خروج یونان از اتحادیه اروپا و ورشكسته شدن كشور خواهد شد.

وی با انتقاد از گزارش روزنامه فاننشال تایمز گفت: این اظهارات كه به زبان یونانی نیز نوشته شده است، جنگ دوم جهانی را تداعی می كند كه هواپیماههای هیتلر با ریختن بیایه هایی مكررآً مردم یونان را به تسلیم شدن دعوت می كردند ولی ملت ما راست قامت ایستاد و تسلیم نشده و اكنون تسلیم ' آنگلا مركل' صدراعظم آلمان و عقبه هیتلر نخواهد شد.

رئیس حزب چپ ائتلاف در ادامه افزود: فاننشال تایمز به یاری احزاب سنتی طرفدار نظام سرمایه داری شتافته ولی مردم خوب می دانند كه این سیاستمداران طرفدار نظام سرمایه داری عامل افزایش نرخ بیكاری، فقر در جامعه و سوق دادن كشور به سوی ورشكستگی هستند و به نمایندگان نظام سرمایه داری در یونان رای نخواهند داد و تسلیم ارعاب آنان نیز نخواهند شد.

از نیم شب گذشته تبلیغات انتخاباتی پارلمانی در یونان به پایان رسید و مردم با حضور در پای صندوق های رای فردا یكشنبه نتیجه حساس ترین انتخابات این كشور را طی سی و اندی سال گذشته رقم خواهند زد.

انتخابات عمومی یونان از این جهت اهمیت دارد كه برای اولین بار در تاریخ این كشور ، یك حزب چپ میانه رو و مخالف مفاد توافقنامه بسته كمك مالی به یونان، ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای اخراج تعداد 150 هزار نفر از كاركنان ادارات دولتی طی سه سال آینده ، نظر مردم را به خود جلب و ادعای بدست گرفتن قدرت در این كشور دارد.

بر اساس گزارشها تعداد زیادی از خبرنگاران خارجی برای پوشش خبری انتخابات عمومی یونان به آتن سفر كرده اند. 
 
رهبران و سياستمداران در بسياري از کشورهاي جهان با دقت انتخابات پارلماني يونان را پيگيري مي کنند چون نتيجه اين انتخابات تاثيري جدي بر اقتصاد اروپا و حتي جهان در پي خواهد داشت.

تدارکات گسترده اي براي برگزاري انتخابات پارلماني در يونان صورت گرفته است تا مردم اين کشور براي دومين بار ظرف شش هفته گذشته براي انتخابات نمايندگان پارلمان در حوزه هاي راي گيري حاضر شوند.

در انتخابات شش هفته پيش هيچ يک از احزاب اکثريت لازم را براي تشکيل کابينه به دست نياورد و به همين علت انتخابات تجديد شده است.

رهبر حزب چپگراي يونان اعلام کرده است در صورت پيروزي در انتخابات برنامه رياضت اقتصادي و دريافت وام از خارج را لغو خواهد کرد. 

شايعات و پيش بيني هاي مربوط به احتمال خروج يونان از حوزه يورو به آشفتگي بازار سهام و خروج نقدينگي مردم از بانک ها و انتقال سپرده ها به بانک هاي خارجي منجر شده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.