سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دشت هاي لاله گون استان هاي خوزستان و ايلام احيا مي شوند

احيا دشت هاي خوزستان و ايلام وضعيت اقتصادي، اشتغال و اجتماعي مردم اين شهر را بهبود مي بخشد.

هوشنگ گلابكش مديرعامل جهاد نصر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح احيا و توسعه كشاورزي دشت هاي لاله گون نه گانه استان هاي خوزستان و ايلام گفت:‌ اجراي طرح احيا دشت هاي خوزستان و ايلام تاثير به سزايي در وضعيت اقتصادي، اشتغالف توليدي اجتماعي مردم خوزستان و ايلام دارد.
وي ادامه داد: اين طرح باعث ايجاد 300 هزار شغل مرتبط مي شود كه شامل 147 هزار شغل مستقيم و 153 هزار شغل غيرمستقيم است.
وي افزود: ايجاد درآمد حاصل از فروش توليدات به ميزان 9 هزار ميليارد ريال در هر سال از تاثير اساسي اين طرح است.
گلابكش تصريح كرد: ايجاد قطب كشاورزي و ساماندهي مهاجرت هاي روستايي، كاهش حاشيه نشيني شهرها و بالطبع گسترش امنيت اجتماعي، اقتصادي و در نهايت توسعه شاخص هاي انساني در اين طرح به وجود مي آيد.
وي افزود: 550 هزار هكتار اراضي مستعد كشاورزي استان هاي خوزستان و ايلام احيا شده است كه 4 هزار و 200 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين طرح بزرگ مورد نياز است كه بخشي از آن بايد از اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي كه در قانون بودجه مشخص خواهد شد تامين و بخشي ديگر از طريق منابعي از جمله انتشار اوراق مشاركت، استفاده از حساب ذخيره ارزي و ... به مدت 5 سال تامين شود.
گلابكش ادامه داد: برآورد براساس شاخص مبناي سال 88 است در حالي كه با احتساب نرخ تورم در سال هاي بعدي بيش از اين مبلغ است.
وي تاكيد كرد: در سطح كشور يك ميليون و هشتصد هزار هكتار اراضي وجود دارد كه با توجه به تامين آب و احداث شبكه  اصلي توسط وزارت نيرو، هنوز شبكه فرعي و آماده سازي زمين انجام نشده است كه تا زمان تكميل اين عمليات از سرمايه گذاري هاي انجام يافته همانند سد و شبكه هاي اصلي احداث شده استفاده بهينه نمي شود./س
برچسب ها: دشت ، لاله ، خوزستان ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.