سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تناسب اعتباري براي احداث شبكه هاي آبياري وجود ندارد

تناسبي براي ميزان اعتبار احداث شبكه هاي اصلي آبياري و زهكشي با احداث شبكه هاي فرعي وجود ندارد.

هوشنگ گلابكش مديرعامل جهاد نصر در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق افزود: از يك ميليون و 800 هزار هكتار اراضي كشور، 500 هزار هكتار آن در استان خوزستان و 50 هزار هكتار آن در استان ايلام قرار دارد كه در صورت اجراي شبكه هاي فرعي و زهكشي هاي زيرزميني، تجهيز و نوسازي، در خط توليد محصولات كشاورزي قرار مي گيرد.
وي افزود: متاسفانه تناسبي بين ميزان اعتباراتي كه براي احداث شبكه هاي اصلي آبياري و زهكشي در كشور  اختصاص داده مي شود با ميزان اعتباراتي كه براي احداث شبكه هاي فرعي و تجهيز و نوسازي اراضي اختصاص مي يابد نيست.
گلابكش تصريح كرد: سعي داريم تا با استفاده از راهكارهاي قانوني براي اجراي طرح بزرگ ملي تامين منابع كنيم و بتوانيم ساز و كار اجرايي اين طرح را فراهم كنيم تا با مديريت درست كار در سطح وسيعي انجام و به اتمام برسد.
وي در خصوص استفاده از فاينانس براي اجراي اين طرح افزود: مذاكراتي با تامين كنندگان و سرمايه گذاران زيادي از كشورهاي ايتاليا، چين، استراليا، تركيه و ژاپن صورت گرفته اما هنوز راهكار تضمين برگشت سرمايه از سوي مراجع ذيربط مشخص نيست و هنوز موفق به امضا موافقنامه اي در اين خصوص نشده ايم.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم با تضمين بازپرداخت دولت براي اصل و فرع فاينانس خارجي و همچنين پيش بيني لوايح و تصويب قوانين مورد نياز راه سرمايه گذاري خارجي در بخش كشاورزي و اين طرح هموار شود./س

برچسب ها: آبیاری ، کشاورزی ، زهکشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.