سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد خزاعي تاكيد كرد:

جشنواره فيلم ويديويي تهران پشتوانه بسيار خوبی برای سينماي آينده کشور

جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران،پاسخ به نياز و خلايي بود كه در اين حوزه احساس مي شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛محمد خزاعي از مديران فرهنگي و تهيه كننده سينما كه در زمان دبيري وي در جشنواره بين المللي فيلم فجر، موضوع برگزاري مستقل جشنواره فيلم ويديويي تهران كليد خورد در گفتگويي با بيان اين مطلب افزود:سينماي ويديويي و ديجيتال رو به گسترش است و قطعا، اين جريان سينمايي براي رونق بيشتر و نگاه كيفي تر به جشنواره مستقلي نياز داشت و جشنواره فجر، قادر نبود نيازفيلم هاي ويديويي و فيلمسازان آن را تامين نمايد.
وي ادامه داد: ايجاد فضاي رقابت و رونق آفرینی و ارتقاي كيفي فيلم هاي ويديويي، برآيند جشنواره ویدئویی تهران است و با توجه به روند موفق اين جشنواره و مديريت بسيار خوب آقاي عباسيان دبير جشنواره و بهره گيري از كادري مجرب و خوش فكر احساس مي كنم اين رويداد سينمايي در دوره اولش به طرز عالي پايه گذاري شد.اين تهيه كننده سينما عنوان كرد: متاسفانه، فضاي توليد فيلم هاي ويديويي تاكنون فاقد نظارت هاي كيفي لازم بوده و بعضاً، آثار به شكل سخيف و شتازده و نازلي توليد شده اند كه توزيع و رسوخ آن ها در ميان خانواده ها و جامعه خطرناك و آسيب رسان است.
به گفته وي؛ اين جشنواره، ضمن ایجاد فضای پرنشاط برای سینماگران و کارآفرینی برای عده زیادی از سینماگران در تخصص‌های مختلف، خود حرکتی مثبت در ایجاد فضای مطلوب برای مخاطبان گسترده يي است که سینما و فیلم ویدئویی را دوست دارند.
دبيرسي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر معتقد است ایجاد یک جشنواره مستقل برای این منظور می تواند بسیاری از فیلمسازان خوش ذوق را برای ساخت فیلم های خوب ویدئویی تشویق کند و باعث شود که این فیلم ها از لحاظ کیفیت نیز پیشرفت داشته باشند.
وي با اظهار اميدواري به اينكه برگزاری جشنواره فیلم های ویدئویی به شکلی مستمر همه ساله ادامه پیدا کند؛ گفت: نقش فیلم های ویدئویی هم بر مخاطبان بسیار زیاد بوده است و هم بر جریان فیلمسازی ایران تاثیرات زیادی داشته است. تاثیراتی که تا سال های سال غیر قابل انکار و ماندگار خواهد بود. بنابراین وجود یک جشنواره معتبر در این زمینه می تواند به روند رو به رشد فیلم های ویدئویی کمک کند.
خزاعي با بيان اينكه جشنواره بين المللی فيلم ويدئويی تهران در صورت استمرار و برگزاري دائمي و برخورداري از دبيرخانه ثابت مي تواند نقش پويايي در شناسايي و كشف استعدادهاي سينماي جديد داشته باشد افزود: آثار ويديويي امروز از طريق شبكه نمايش خانگي و پخش در شبكه هاي تلويزيوني در مقياس بالايي مخاطب پذير هستند و شايسته است با اهتمام بيشتر و توجه ويژه تري نسبت به كيفيت توليد و عرضه اين آثار نگاه شود و جشنواره اين امكان را فراهم مي سازد.
به گفته وي، برگزاري جشنواره، حضور آثار و هنرمنداني از ديگر كشورها، پيش بيني جلسات نقد و آسيب شناسي، برپايي نشست هاي تخصصي و حضور اساتيد و پيشكسوتان فضايي را فراهم مي آورد كه به نفع سازندگان آثار ويديويي و اساسا، به نفع سينماي كشور است./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.