سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در زمان ریاست سابق دانشگاه علوم تحقیقات؛

34شعبه از 42 شعبه علوم تحقیقات بدون مجوز بود

در زمان ریاست سابق دانشگاه علوم تحقیقات 34 شعبه از 42 شعبه این واحد مجوز شورای گسترش آموزش عالی را دریافت نکرده بود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران،  دکتر خسرو دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در نشست خبری که امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شده بود افزود: دانشگاه علوم و تحقیقات شعبات زیادی در کل کشور دارد و یک شعبه آن که در تهران است تولی گری کلیه شعبات را عهده دار است. عمدتاً شعبات در مرکز استان ها شکل گرفتند به اضافه اینکه چند شهر هم علاوه بر اینکه مرکز استانشان شعبه داشت آن ها نیز شروع به فعالیت کردند.

وی گفت: در ابتدای حضور من در دانشگاه علوم تحقیقات با چند مشکل مواجه شدیم اول اینکه تعداد زیادی از شعبات علوم تحقیقات مجوز فعالیت را از شورای گسترش آموزش عالی نگرفته بودند و طی یک دستورالعمل داخلی فعالیت خود را شروع و مبادرت به جذب دانشجو کرده بودند همان طور که همه می دانند بر طبق قانون فعالیت دانشگاهی نیازمند کسب مجور از شورای گسترش آموزش عالی که دبیرخانه آن در وزارت علوم است و هر رشته ای که می خواهد دانشجو جذب کند بیشتر باید مجوز بگیرد.
 
دانشجو عنوان كرد: متاسفانه از 42 شعبه 34 شعبه از واحد های علوم تحقیقات این مجوز را نداشت و حتی رشته محل ها نیز بدون مجوز بود همچنین افرادی که در این شعبات تحصیل می کردند مدرکشان بدون مجوز بود و مورد تایید نبود.

وی تصریح کرد: یکی از الویت های کاری ما این بود که این شعبات و رشته محل ها را که هر کدام چند صد دانشجو داشتند تعیین تکلیف کنیم البته از این 42 شعبه 8 شعبه موافقت اصولی را قبلاً گرفته بودند که ما با آن ها مشکلی نداشتیم اما از این 42 شعبه هر شعبه موافقت اصولی را قبلاً گرفته بودند و مشکل عمده ما با شعبات بدون مجوز بود که با تعاملی که با رئیس دبیرخانه  شورای گسترش و سایر کارشناسان داشتیم توانستیم مجوز را دریافت کنیم البته این شعبات بدون مجوز با تائید و مجوز شورای گسترش به عنوان پردیس تحصیلات تکمیلی علوم تحقیقات به صورت قانونی به فعالیت خود ادامه داده یعنی واحد همجوار آن ها می شود واحد مادر و این پردیس ها با نظارت واحد علوم و تحقیقات همکاری می کنند و آن مشکل عدم دارا بودن مجوز برای فعالیت دانشگاهی حل کرده است.
 در گام بعدی تعداد زیادی از دانشجویان که در این پردیس ها تحصیل می کردند و رشته محلشان مجوز نداشت از وزارت علوم درخواست کردند تا فرصتی به ما بدهد تا پرونده این رشته محل ها را تنظیم و به شورای گسترش ارائه دهیم چرا که این رشته محل ها در سیکل قانون قرار نگرفته بود و درخواست ما این بود که خود را در این سیکل قرار دهیم به این ترتیب 8 واحد علوم تحقیقات داریم و 34 پردیس علوم تحقیقات که همگی در مسائل آموزشی پژوهشی تحت نظارت علوم و تحقیقات تهران جهت ارتقای سطح کیفی فعالیت می کنند همچنین نظارت های دوره ای را نیز داریم و می توانیم بهترین دانشجوها با بهترین کیفیت از نظر تحصیلی تربیت کنیم.

وی در ادامه گفت: چنانچه واحد های دیگر اگر احساس کنند قابلیت راه اندازی تحصیلات تکمیلی را دارند ما از آن ها استقبال می کنیم و پس از بررسی امکانات آن ها و مجوز جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی با آن ها همکاری خواهیم کرد همکاران من از 3 ماه گذشته تاکنون در این حوزه تمام تلاشمان را کردیم تا خودمان را با قوانین آموزش عالی انطباق دهیم.

*** مدارک فارغ التحصیلان قبلی تائید شد

دکتر دانشجو با اشاره به اینکه کسانی که قبلاً از این شعبات بدون مجوز فاغ التحصیل شدند هم مدارکشان را طی مراحلی قانونی تلفی کردیم گفت: وزارت علوم  و شورای گسترش آموزش عالی با تعاملات مثبتی که با ما داشتند و طی جلسات متعدد تصمیم گرفتند که فارغ التحصیل های قبلی را قانونی تلقی کرده و مدارکشان را تایید کردند.

وی در خصوص تعداد دانشجویان علوم تحقیقات تهران گفت: در واحد علوم تحقیقات تهران 35 هزار دانشجو داریم که نزدیک به 20هزار نفر آنها در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری هستند و شعبات دیگر کل کشور نیز به طور کل 35 هزار دانشجو دارند همچنین علوم تحقیقات تهران حدود 270 هزار هکتار وسعت دارد.

رئیس دانشگاه علوم تحقیقات تصریح کرد: تا مهر ماه سال 92 فرصت داریم تا بتوانیم تمام رشته محل ها را که مجوز نداشت تائید مجوز دریافت کنیم و از بین این رشته محل هایی که در این دانشگاه های بدون مجوز بود حدود 90 درصد این رشته ها مجوز نداشت.

 هتل واقع در ارتفاعات علوم تحقیقات تا 2 هفته دیگر تحویل داده می شود

رئیس  علوم تحقیقات در ادامه افزود: در ارتفاعات دانشگاه علوم تحقیقات یک هتل بسیار وسیع وجود دارد که 90 درصد مراحل ساخت آن به اتمام رسیده و تنها بخشی از نم و تاسیسات آن باقی مانده و پیمانکار کتباً نامه نوشته که آماده تحویل موقت است که تحویل موقت تا دو هفته آینده پس از بررسی کارشناسان عمرانی تحویل داده می شود.

وی گفت: این هتل 1000 نفر گنجایش دارد و در ارتفاعات و در انتهای سایت علوم تحقیقات واقع شده و برای دسترسی به آن باید تمامی طول دانشگاه طی شود تا به آنجا برسیم بنابراین  این هتل نمی تواند به بیرون سرویس دهد و فقط مختص دانشگاهیان است و برنامه ریزی می کنیم تا برحسب نیاز حوزه فعالیت دانشگاهی از این امکانات کمال استفاده را ببریم./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
رییس را ببین! نمی تونه دو تا جملة درست بسازه!!