سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استان اصفهان جزو پنج استان برتر کشور د رحفظ و ایحاد اشتغال

استاندار اصفهان گفت:این استان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه حفظ و ایجاد اشتغال قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان علیرضا ذاكر اصفهانی' در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینكه در سالجاری حدود 178 هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد، گفت: این امر با مشاركت بخش خصوصی و بویژه بانك ها در روان سازی و توجه به امر تولید و صادرات امكان پذیر است.

وی با بیان اینكه متوسط رشد اعتبارات عمرانی كشور نسبت به سال گذشته بالغ بر 27 درصد است، افزود: این رقم برای این استان حدود 5/31 درصد است كه نشان می دهد اصفهان نسبت به متوسط كشوری در شرایط بهتری قرار دارد.

استاندار اصفهان با اشاره مصوبات سه دور سفر رییس جمهوری به این استان گفت: كل مصوبات 835 مورد بود كه تعداد 633 مصوبه اجرایی شده و تعداد 288 مصوبه خاتمه یافته است.

وی تاكید كرد: بیش از یكهزار و200 طرح هم در زمان حاضر آماده شده كه قرار است همزمان با سفر چهارم رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به بهره برداری برسد.

ذاكر اصفهانی به تعدادی از طرح های مهم اشاره كرد و اظهار داشت: سالن ورزشی شش هزار نفری ورزشگاه 'نقش جهان' هزینه ای افزون بر 310 میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست.

وی با بیان اینكه در سالجاری یك اتفاق بی نظیر در بخش اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: برای ساماندهی تشكیلات ساختار سازمانی و تحول اداری، یك رویكرد ویژه برای طیف جوان و متخصص شهرستان ها و نقاط محروم استان در نظر گرفته شده است به همین منظور آزمونی برگزار خواهد شد كه اكنون به تعداد چهار هزار و 200 نفر سهمیه استخدامی اختصاص یافته است.

ذاكراصفهانی با اشاره به كمبود آب در این استان گفت: وظیفه تمام دستگاه هاست كه در مصرف آب صرفه جویی كرده و نباید به این موضوع نگاه بخشی داشته باشند .

باید با دقت لازم، مدیریت مناسب و اعمال روش های مصرف بهینه آب، شرایط كمبود آب را بطور راضی كننده ای عبور داد.

وی خاطرنشان كرد: نیروگاه ها و پالایشگاه در مصرف برق و آب دچار مشكلاتی هستند كه باید به طور جدی به این موضوع رسیدگی كنند.

استاندار اصفهان همچنین در پاسخ به نماینده سمیرم كه در جلسه شورای اداری به كمبودهای حوزه انتخابیه خود اشاره كرد، گفت: در زمان حاضر 19 روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شدند و عملیات گازرسانی به 89 روستای دیگر سمیرم در زمان حاضر درحال انجام است.

به گفته وی، 132 روستای شهرستان سمیرم دارای تلفن است و تعداد پزشكان متخصص این شهرستان به 42 نفر می رسد.

ذاكراصفهانی در ادامه این جلسه به دلایل افزایش قمیت نان اشاره كرد و گفت: این امر بدلیل افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از 390 تومان به 420 تومان است كه در این افزایش قیمت، تمامی هزینه های كارخانه های آرد و غله، حقوق كارگران نانوایی ها و افزایش قیمت حامل های انرژی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینكه چند نانوایی با توجه به شكایاتی كه مردم از آنها كردند، بسته شدند، افزود: نانوایی های متخلف این استان حدود 10 میلیارد ریال جریمه شدند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.