سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

13 اثر ثبت جهانی شوشتر مرمت می‌شوند

مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از مرمت 13 اثر ثبت جهانی شده شوشتر در آینده نزدیک خبر داد.


امین محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اهواز اظهار داشت: 13 اثر ثبت جهانی شده شوشتر در ردیف مرمت قرار گرفته است و در حال تهیه طرح مرمت این آثار هستیم.

وی با اشاره به اینکه مرمت این آثار تاریخی نیازمند اعتبار زیادی است گفت: برای این مهم تا کنون 8 میلیارد ریال اعتبار به پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از آثار تاریخی شوشتر نیازمند حفاظت اضطراری است، افزود: برخی از آثار تاریخی شوشتر نیازمند حفاظت اضطراری است و نیاز است که این آثار تاریخی در اسرع وقت مرمت و طرح حفاظت اضطراری آن‌ها تهیه و اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار اختصاص داده شده بسیار کم است، گفت: اعتبار اختصاص داده شده بسیار کم است ولی تلاش شده تا با این اعتبار در همه آثار ثبت جهانی شده اقدامی انجام شود و در این باره همه آثار را در فهرست تعریف پروژه ثبت کرده‌ایم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری تنها می‌توانیم در راستای حفاظت اضطراری اقداماتی انجام دهیم، تاکید کرد: در سال‌جاری تنها می‌توانیم برای رفع خطر و بهبود شرایط آثار تاریخی اقداماتی انجام دهیم و در این باره برخی از آثار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بند ماهی‌بازان، بند میزان، کلاه‌فرنگی در اولویت‌های نخست پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر است و در این باره در حال اجرای پروژه‌های مرمتی و حفاظت اضطراری هستیم./ ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.