سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي فدراسيون شنا:

در كجاي دنيا تيم ملي بدون مربي تمرين مي كند!

سخنگوي فدراسيون شنا گفت: در شرايط كنوني شانسي براي كسب مجوز المپيك 2012 نداريم.

 محسن سميع زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر مسابقات شناي كاپ آزاد و انتخابي المپيك به ميزباني تركيه پيگيري مي شود و شناگران كشورمان در اين مسابقات با حريفان خود به رقابت مي پردازند.

وي گفت: پيش از اعزام تيم ملي به اين رقابت ها با برگزاري جلسه كميته ملي شرايط تيم ملي را بررسي كرديم و به اين نتيجه رسيديم با توجه به شرايط موجود شناگران نمي توانند در اين رقابت ها سهميه المپيك را بدست آورند.

سخنگوي فدراسيون شنا اظهار داشت: هدف اصلي ما حضور موفق تيم ملي در رقابت هاي قهرماني آسيا دوبي است كه آبان ماه سال جاري برگزار مي شود به همين دليل اين رقابت ها فرصت خوبي براي آماده سازي ملي پوشان جهت حضور در رقابت هاي دوبي است.

سميع زاده افزود: ما در نظر داريم از هم اكنون شرايطي را فراهم كنيم تا تيم ملي در اين رقابت ها به خوبي ظاهر شود و به طوريكه اميد زيادي داريم كه شناگران كشورمان در اين رقابت ها در چندين ماده فيناليست شوند و همچنين با توجه به اينكه قرار است محمد بيداريان از طريق وايت كارت در رقابت هاي المپيك 2012 حضور پيدا كند به همين دليل مسابقات تركيه براي نمايندگان كشورمان در لندن نيز فرصت خوبي براي آماده سازي خواهد بود.

وي تصريح كرد: با توجه به شرايط سخت فدراسيون جهاني شنا براي كسب مجوز المپيك كار ملي پوشان كشورمان براي رسيدن به المپيك سخت است و در حاشيه برگزاري اين رقابت ها محمد عليرضايي در رشته 100متر قورباغه ركوردي را به ثبت رساند كه با ركورد المپيك 2 ثانيه فاصله داشت، با توجه به اينكه اين فاصله بسيار زياد است به همين دليل شانسي براي كسب مجوز المپيك نداريم.

*تكليف المپيكي ها يك سال قبل از المپيك مشخص شود

وي خاطر نشان كرد: به اعتقاد من تكليف ملي پوشان اعزامي به المپيك بايد يك سال پيش از برگزاري اين رقابت ها مشخص شود تا به آخرين لحظات كشيده نشود.

وي گفت: متأسفانه شناگران كشورمان تا شهريور ماه سال گذشته بدون مربي تمرينات آمادگي خود را پيگيري مي كردند و از مهرماه سال گذشته تمرينات تيم ملي با حضور مربي پيگيري شد.

در كجاي دنيا تيم ملي بدون مربي تمرين مي كند و به دليل مشكلات بوجود آمده تيم ملي نتوانست عملكرد قابل قبولي داشته باشد.

سمیع زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش از این تیم ملی در وضعیت خوبی قرار نداشت به همین دلیل در مرحله اول باید رکوردهای ملی را ارتقا دهیم و پس از آن تلاش کنیم برای دست یافتن به رکوردهای ورودی المپیک تا بتوانیم به جایگاه واقعی مان برسیم.

وی تصریح کرد: تاکنون فعالیت فردی در فدراسیون انجام نشده بود و ما از این پس به دنبال این هستیم تا از زیرساخت های جدید تیم ملی رونمایی کنیم تا بتوانیم با یک کار جمعی نتیجه خوبی را به دست آوریم.

وی در خصوص برنامه های تیم ملی واترپلو گفت: در حال حاضر واترپلوئیست های ملی پوش کشورمان تمرینات آمادگی خود را در تهران و با هدف حضور در مسابقات قهرمانی آسیا پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با یکی از کشورهای اروپایی هستیم تا در صورت مهیا شدن شرایط ملی پوشان جوان و بزرگسالان کشورمان اردوی 20 روزه ای را در یکی از کشورهای اروپایی برپا کنند و در صورتیکه شرایط مهیا شود ملی پوشان کشورمان مرداد ماه سال جاری راهی اردوی برون مرزی می شوند.

وی در خصوص فعالیت های شیرجه گفت: اواخر سال گذشته تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا برای نخستین بار نماینده ای در رشته شیرجه در مسابقات المپیک داشته باشیم که متأسفانه چنین چیزی محقق نشد.

سمیع زاده یادآور شد: رشته شیرجه به هیچ وجه گمرنگ نشده است و در حال حاضر جلسات کمیته مشورتی شیرجه با هدف اجرایی شدن برنامه های این رشته پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: چندی پیش برنامه تیم های ملی را با حضور سرمربی تیم ملی بررسی شد و در نظر داریم شرایط اعزام تیم ملی با مسابقات قهرمانی جوانان جهان را بررسی کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر باید این را بپذیریم که نیاز به یک تفکر جدید در فدراسیون شنا داریم و به همین دلیل باید این برنامه ها و تفکرات را عملی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ورزشکاران درگیر امتحانات دانشگاهی هستند به همین دلیل با پایان اتمام فصل امتحانات ورزشکاران برنامه ها را به خوبی پیگیری می کنیم./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.