سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خون

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سطح کیفی و کمی ارائه خون در آذربایجان‌غربی ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه نادر قاضی‌پور در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان مستمر خون که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: خون انسان هیچ جانشینی ندارد و از جایی که نمی‌توان آن را به طور مصنوعی تهیه کرد، لازم است تا نسبت به فرهنگ‌سازی در زمینه خون‌دهی اقدامات موثرتری انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت این کار خداپسندانه تصریح کرد: با تحقیقات بسیار زیادی که در این زمینه توسط محققان انجام شده انسان تنها منبع خون برای همنوعانش است.

قاضی‌پور افزود: صنعتی‌شدن زندگی انسان‌ها و افزایش تعداد تصادفات رانندگی و همچنین تعداد بیماران نیازمند دریافت خون و پیشرفت‌های علمی که سبب دستیابی به روش‌های درمانی جدید می‌شود، نیاز به خون را در جوامع مختلف بیش از پیش آشکار می‌سازد.

وی تامین خون و فرآورده‌های سالم را مهم‌ترین هدف انتقال خون استان عنوان کرد و گفت: با توجه به این که اهداکنندگان خون نقش اساسی را در رسیدن به این هدف به عهده دارند، افزایش آگاهی افراد و تشویق آن‌ها برای اهدای خون ضروری است.

قاضی‌پور با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد کمبود این ماده حیات‌بخش در استان بودیم، اظهار داشت: امروز شاهد ارتقای استان از نظر شاخص‌های کیفی و کمی خون‌گیری هستیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.