سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس /

واگذاری صد هزار متر مربع زمین در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس به سرمایه گزار خارجی

صد هزار متر مربع زمین در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس به سرمایه گزار خارجی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در دیدار اعضا هيات مدیره شرکت ایرانی با شرکاء خارجی گفت: این زمینها برای ساخت و توسعه پایانه ترانزیتی و صادراتی سرمایه گزار خارجی است.

علی اکبر صفایی افزود: قرار است کالاهای تولیدی کشورهای آسیای میانه و قفقاز از طریق مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس به کشورهای خاور دور و شبه قاره از جمله فیلیپین، چین، تایوان، هند، پاکستان، و بنگلادش ترانزیت شود.

وی گفت: حجم سرمایه گزاری این شرکت 12 تا 15 ملیون دلار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در کمتر از یکماه گذشته  نیز 309 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی بندرعباس سرمایه گزاری شده است.

در این منطقه امضاء شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان موضوع این قرار دادها را ساخت مخازن نگهداری ، صادرات ، ترانزیت ، بانکرینگ، احداث مرکز شستشو و تعمیر کانتینر و ساخت کارخانه تصفیه شکر خام ، اعلام کرد.

صفایی گفت: امسال با بهره برداری از مرحله دوم طرح توسعه بندرشهید رجایی و افزایش 2 برابری ظرفیت عملیاتی بندر شهید رجایی ظرفیتهای لازم برای ایجاد صنایع جدید در پس کرانه های منطقه ویژه ایجاد می شود.

با توسعه زیر ساختهای سرمایه گزاری ، ایجاد تجهیزات و تدوین قوانین تعرفه ای ، تقاضای سرمایه گزاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی رو به افزایش است.

بندرشهید رجایی بندرعباس در سال 76 به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بندری تعیین شد.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در راهگذر شمال - جنوب قرار دارد و اقیانوس هند و خلیج فارس را از طریق ایران به دریای خزر و سپس آسیای میانه ، روسیه و قفقاز متصل می کند.

مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس بزرگترین مجتمع تخلیه وبارگیری کانتیری کشور است.

 60 درصد ترانزیت و 70 درصد صادرات و واردات کالای کشور از این مجتمع صورت می گیرد./ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.