سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوري المالکي با مقتدي صدر ديدار مي كند

نوري المالکي نخست وزير عراق و مقتدي صدر به منظور گفتگو براي حل بحران سياسي در اين کشور ديدار مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار ؛ نشانه هاي مثبتي از حل بحران سياسي در عراق پس از تماس تلفني نوري المالکي و مقتدي صدر آشکار شد. اين تماس تلفني در حالي انجام شد که تنش بين دو طرف تشديد شده بود و جريان صدر از راي عدم اعتماد به المالکي حمايت کرد.

المالکي و صدر در اين گفتگوي تلفني، دستيابي به راه حلي براي بحران سياسي در عراق را بررسي کردند. شايد اين تماس تلفني براي حل بحراني که طرفهاي خارجي در آن دست دارند، کافي نباشد، اما مي تواند سرآغاز رايزنيهاي روزهاي آينده باشد. منابع جريان صدر پيش بيني کردند مقتدي صدر با نوري المالکي ديدار کند. ريشه هاي اختلاف بين دو طرف پس از آن به وجود آمد که جريان صدر نوري المالکي و ائتلاف دولت قانون را به انحصار قدرت متهم کرد. منابع نزديک به المالکي اين اتهامات را رد و بعضي طرفهاي داخلي و خارجي را به تلاش براي تيره کردن روابط بين دو طرف متهم کردند.

براساس اين گزارش ، گفته مي شود بعضي طرفهاي داخلي و خارجي در عراق منافع مشترکي در سرنگوني دولت المالکي به منظور جلوگيري از وجود دولت قوي در بغداد دارند تا مانع از ايفاي نقش منطقه اي عراق شوند. اين اتهامات بيشتر عليه اياد علاوي رئيس فراکسيون العراقيه و مسعود بارزاني رئيس حکومت منطقه کردستان عراق است. بارزاني پول و پناهگاه سياسي براي مخالفان المالکي تامين مي کند. بحران بي اعتمادي بين طرفهاي مختلف در عراق ادامه دارد، اما مطرح نکردن اختلافات در رسانه ها مي تواند زمينه ساز پيدا شدن راهي براي آنها باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.