سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

تسریع در روند استفاده از سیستم های نوین آبیاری

روند استفاده از روش های نوین آبیاری در آق قلا ، سرعت گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   گرگان ؛ فرماندار آق قلا، خروج از کشاورزی سنتی را مهمترین فاکتور توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد.

حاجی گلدی کر در مراسم هفته جهادکشاورزی افزود: با تسهیلات ویژه دولت و اعطای وامهای کم بهره و بلاعوض در این بخش اکثر اراضی دیم در بخش کشاورزی و باغی به سیستم آبیاری مدرن مجهز شده و این روند باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی یکی از اولویتهای هفتگانه شهرستان را بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: تمام سعی مسئولان شهرستانی این است که مشکلات بخش کشاورزی با همکاری خود کشاورزان حل شود و تلاش های زیادی نیز در زمینه های مختلف از جمله ایجاد صندوق توسعه بخش کشاورزی ، احداث جاده بین مزارع، آبیاری تحت فشار اراضی و استفاده بهینه از منابع موجود و به خصوص آب مصرفی کشاورزی با توسعه آبیاری تحت فشار و مدرن و توجه به امور دامی صورت گرفته است.

وی گفت: یکی از مهمترین شاخصها برای تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز سال 1404 توجه به بخش کشاورزی است و توجه به این بخش باید مورد توجه همه دست اندرکاران قرار گیرد.

کر اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما در تمامی عرصه ها به خصوص در بخش کشاورزی خوب درخشیده است و برنامه ریزی های صورت گرفته در مسائل کلان کشوری تا سند چشم انداز 1404 دست یافتنی است./س

برچسب ها: آبیاری ، آق قلا ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.