سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سليماني خبر داد؛

ساخت اولين تله فيلم "راهيان نور"

رئيس سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج از ساخت نخستين تله فيلم راهيان نور جنوب با عنوان "مائده از آسمان" با مشاركت انجمن سينمايي دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار يعقوب سليماني اظهار داشت: در راستاي آشنايي بيشتر اقشار مختلف مردم با مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس و فداكاري هاي رزمندگان اسلام، سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج چندين مستند را تهيه كرده است كه در آينده نزديك از سيما پخش خواهد شد.

وي ادامه داد: تله فيلم سينمايي با عنوان "مائده از آسمان" كه نخستين تله فيلم راهيان نور جنوب است، به كارگرداني «محمدرضا آهنج»، تهيه كنندگي «محمدرضا شرف الدين» و با مشاركت سازمان اردويي، راهيان نور و گردشگري بسيج و انجمن سينمايي دفاع مقدس توليد شده است.

سردار سليماني تصريح كرد: اين تله فيلم در مدت 90 دقيقه تهيه شده و در آن بازيگراني همچون پژمان بازغي، ماه چهره خليلي، بهرام ابراهيمي، بهناز توكلي، امير آقايي، آتنه فقيه نصيري و هستي مهدي فر نقش آفريني كرده اند.

وي در ادامه يادآور شد: مستند ديگري نيز با نام "از مدرسه تا مدرسه" ويژه راهيان نور دانش آموزي مناطق جنوب كشور در 20 قسمت 20 دقيقه اي توليد شده كه كارگرداني آن را محمدعلي مرداني برعهده داشته است و به زودي از يكي از شبكه هاي سيما پخش خواهد شد.

رئيس راهيان نور و گردشگري بسيج تصريح كرد: مستند ديگري كه در اين سازمان تهيه شده است، "بقيع جبهه ها" نام دارد كه به راهيان نور غرب و شمال غرب مي پردازد. اين مستند در 15 برنامه 20 دقيقه اي تهيه شده و كارگرداني آن را نيز محمدعلي مرداني انجام داده است.

سردار سليماني در ادامه بيان داشت: "زنگ حماسه"، مستند 30 دقيقه ايي است كه ويژه راهيان نور دانش آموزي دختران در مناطق جنوب است و در اسفندماه سال 90 تهيه شده است؛ كارگرداني اين مستند را نيز محمدعلي مرداني برعهده داشته است.

رئيس سازمان اردويي راهيان نور و گردشگري بسيج در پايان خاطرنشان كرد: آخرين مستند تهيه شده با "نام نور" در زمينه راهيان نور است كه مستندي جامع است.

وي گفت: اين مستند طي 3 سال به كارگرداني عباس لاجوردي طوسي تهيه شده است و به مناطق جنوب، غرب و شمال غرب پرداخته است. يكي از ويژگي هاي اين مستند به تصوير كشيدن وضعيت جغرافيايي اين مناطق مانند شرايط سخت آب و هوايي زمستان در ارتفاعات كردستان است.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.