سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس كميسيون كشاورزي مجلس مطرح كرد؛

ورود غير مجاز محصولات پروتئيني؛ زمينه‌ساز شيوع تب كريمه كنگو

رييس كميسيون كشاورزي مجس نهم عدم نظارت كارآمد و به تبع آن ورود محصولات پروتئيني غيرمجاز را زمينه ساز شيوع بيماري تب كنگو در مناطق شرقي كشور دانست.

عباس رجايي نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به شيوع بيماري تب كريمه كنگو در برخي مناطق كشور گفت:‌ عدم وجود نظارت كارآمد بر فرآورده‌هاي پروتئيني و دامي موجب افزايش نرخ قيمت ها و به تبع آن ورود محصولات غيرمجاز و غيراستاندارد مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه تب كريمه كنگو از طريق همين فرآورده‌هاي پروتئيني غيرمجاز شيوع مي‌يابد، افزود: با وجود اين قبيل مسائل كه قطعا بر سلامت مردم نقش مستقيم خواهند داشت لازم است گمركات كشور  به اين مسئله ورود كنند و با قاطعيت از واردات كالاهاي غير مجاز و قاچاق جلوگيري نمايند.

رجايي همچنين تصريح كرد: مجلس در حوزه كشاورزي مجلس و توليدات داخلي اقدامات قابل توجهي داشته اما به دليل تغيير قيمت‌ها، تورم  و كمبود نقدينگي و همچنين آشفتگي در اقتصاد جهاني ضروري است كه سرمايه گذاري و اقتصاد داخلي بيش از پيش جدي گرفته شود.

رييس كميسيون كشاورزي در پايان تاكيد كرد: دولت بايد خصوصي سازي را واقعي كند و بانكها نيز توليد گرا شوند.

گفتني است تب كريمه كنگو بيماري مشترك بين انسان و دام بوده كه از شرق كشور وارد شده  و در چند روز اخير نيز تعدادي از هموطنان را مبتلا كرده است./س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.