سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرد شیطان صفت دستگیر شد

مرد شیطان صفتی که به بهانه مسافربر، دختران جوان را سوار می کرد و با تهدید و ضرب و جرح آنها را آزار می داد سرانجام از سوی پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اول خرداد سال جاری خانم 26 ساله ای با مراجعه به دفتر سرپرست دادسرای ناحیه 27 تهران ، در خصوص آزار و اذیت و همچنین تهدید و ضرب و جرح توسط یک جوان مسافربرنما در محدوده میدان شهدای هفتم تیر اعلام شکایت کرد. 
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان در اولین مرحله به تحقیق از شاکی پرونده پرداختند ؛ زن جوان در اظهارات خود و در حالیکه همچنان از شرح جزئیات حادثه دچار ترس و وحشت شده بود ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " طبق روال هر روز ، در ساعت 08:00 سی و یکم اردیبهشت سال جاری و برای رفتن به محل کار خود در محدوده خیابان فاطمی از منزل خارج و در حدود ساعت 08:20 سوار یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای شدم . هنوز دقایق زیادی از زمان سوار شدن من به ماشین نگذشته بود که ناگهان راننده ی ماشین با تغییر مسیر از خیابان اصلی خارج شد و به داخل کوچه ای خلوت رفت ؛ [ در حالیکه قصد اعتراض به او را داشتم ] با کشیدن وسیله ای برنده و قدرت نمایی و حمله به سمت من ، اقدام به گرفتن گلوی من کرد و با قرار دادن دستانش بر روی دهانم مانع از کمک خواستن های من شد ؛ در همین شرایط و در حالیکه از شدت ترس به او التماس می کردم که اجازه دهد که من از ماشین پیاده شوم ، وی شروع به آزار و اذیت من کرد و پس از گذشت حدودا 20 دقیقه ، ضمن حرکت به سمت عقب مرا به بیرون از ماشین پرتاب و به سرعت از محل دور شد " .
شناسایی مجرم سابقه دار با چشمان سبز رنگ :
در ادامه تحقیقات ، شاکی پرونده در پاسخ به این سؤال کارآگاهان که آیا قادر به شناسایی چهره راننده می باشد ؟ اظهار داشت: که چهره دقیق راننده و حتی رنگ چشمان سبز رنگ او را نیز به خاطر دارد ؛ بلافاصله با توجه به شیوه و شگرد ارتکاب جرم و ارائه مشخصات راننده خودرو در خصوص سبز رنگ ، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار اداره شانزدهم به هویت افشین . س ( متولد 1367 ) شدند که پیش از این دارای سابقه دستگیری به اتهام آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت برای بانوان است .
کارآگاهان برای اطمینان بیشتر از هویت متهم پرونده ، تصاویر موجود از "افشین . س" را در برابر زن جوان قرار داده و او نیز بلافاصله او را به عنوان راننده خودرو نقره ای رنگ مورد شناسایی قرار داد .
"افشین .س" یکی از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده است . بررسی سوابق متهم نشان داد که وی بارها و به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری او نیز مروبط به اوایل سال جاری است که به اتهام ایجاد مزاحمت برای بانوان و سرقت مقرون به آزار و اذیت دستگیر و روانه زندان شده بود.
این متهم با وجود سن کم ( 24 سالگی ) از سال 87 تاکنون بارها دستگیر و روانه زندان شده و سوابق وی نیز ، قبل از آخرین سابقه دستگیری در اوایل سال 91 ، به شرح ذیل می باشد :
آدم ربایی و تجاوز به عنف ( سال 87 ) ـ حمل و نگهداری موادمخدر از نوع شیشه ( سال 89 ) ـ جعل اوراق شناسایی و سرقت داخل خودرو ( سال 90 ) ـ عمل منافی عفت همراه با آزار و اذیت ( سال 90 )
با توجه به شناسایی دقیق هویت متهم ، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، بلافاصله با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متعدد متهم موفق به شناسایی محل سکونت و مخفیگاه وی در محدوده میدان شهدای هفتم تیر شدند و پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، هشتم خرداد سال جاری  وی  را دستگیر کردند و به اداره شانزدهم انتقال دادند.
همانگونه که کارآگاهان با توجه به سوابق پیشین متهم پیش بینی کرده بودند ، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه آزار و اذیت زن جوان شد و مدعی شد که تنها این خانم را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده است .
متهم در اظهارات اولیه خود مدعی شد : هدف من [ از صحبت کردن با این خانم ] آشنایی و [طرح] دوستی با وی بود و [ گویا ] در اولین برخورد و صحبت ، برداشت اشتباهی صورت گرفت ! و بعد از اینکه احساس کردم که این خانم ناراحت شده ، [ بلافاصله ] توقف کردم و [ او نیز ] درب ماشین را باز و از خودرو پیاده شد و به هیچ عنوان [ آنگونه که ] ایشان عنوان کرده اند آزار و اذیتی وجود نداشته و من هم این قصد را نداشتم .
کارآگاهان اداره شانزدهم ، با توجه به اطلاعات دقیقی که از شیوه و شگرد متهم در خصوص آزار و اذیت و تعرض به اشخاص داشتند و با توجه به همین شیوه و شگرد در خصوص نحوه آزار و اذیت شاکی پرونده ، اطمینان داشتند که متهم تلاش بر انکار واقعیت دارد ؛ لذا در ادامه رسیدگی به این پرونده ، مواجهه حضوری میان متهم و شاکی پرونده را در دستور کار خود قرار دادند .
 در زمان مواجهه حضوری و در حالیکه خانم جوان با دیدن دوباره متهم دچار ترس و وحشت شده و به شدت گریه می کرد ، بار دیگر به تشریح روز حادثه و جزئیات آن پرداخت و خطاب به متهم از او سؤال کرد : " آیا من به تو التماس نکردم که کاری با من نداشته باش ؟ آیا من از تو خواهش نمی کردم که با آینده و سرنوشت من بازی نکن ؟ آیا تو مرا تهدید به مرگ نکردی ؟ آیا .... ؟ " و در این مدت ، متهم تنها با سکوت و تکان دادن سر خود ، صحبت های شاکی پرونده را تأیید می کرد .
در حالیکه متهم چاره اي جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، در اولین اظهارات خود ضمن اعتراف به آزار و اذیت زن جوان ، عنوان کرد که شب قبل از حادثه اقدام به شرب خمر کرده و به همین علت در حالت عادی قرار نداشته است .
متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : شب قبل از روز حادثه ، موادمصرف کرده بودم و کمی [ هم ] مشروب خورده بودم ؛ چون با خانواده ام مشکل داشتم و با آنها درگیر بودم ، در روز حادثه در حال خودم نبودم  وقتی شاکی سوار ماشین شد ، در یک لحظه داخل کوچه ای [ خلوت ] پیچیدم و با تهدید [به مرگ ].... " .
سرهنگ عباسعلی  محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از سایر شکات احتمالی پرونده که بدین شیوه مورد آزار و اذیت و ... قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه و اطمینان داشته باشند که هرگونه اظهار نظر آنها در خصوص این موضوعات ، کاملا محرمانه محسوب می شود ". /ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.