سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه مبل سازی طعمه حریق شد

یک کارگاه تولیدی مبل درجنوب تهران بر اثر اتصالی سیم برق روز گذشته دچار آتش سوزی شد و خسارت زیادی به بار آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وقوع این حادثه روز گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه های 12.35.81 بهمراه تانکر آبرسان و خودرو دستگاه تنفسی راهی محل حادثه شد و در بزرگراه آزادگان، محله مرتضی گود شدند.
 ناصر حاجی گل افسر آماده منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران که به همراه چند تن از روسای ایستگاه های این منطقه خود را به محل حادثه رسانده بودند در این باره گفت: دود فراوانی که از راه دور دیده می شد حاکی از آن بود که  عملیات گسترده ای در پیش روی آتش نشانان است.
 وی افزود: نیروهای عملیاتی در همان دقایق اولیه یکی پس از دیگری در محل حادثه حاضر شده و بلافاصله پس از تقسیم شدن به دو تیم عملیات مهار آتش را آغاز کردند.
ناصر حاجی گل در مورد مشخصات محل حادثه اظهار داشت: مکان آتش سوزی یک کارگاه تولیدی مبل به مساحت تقریبی 200 متر مربع بود که مملو از مواد قابل اشتغال مانند چوب، پارچه، رنگ وتینر بود.
 وی گفت: شدت آتش سوزی به قدری بود که حرارت زیاد ناشی از آن در ابتدا اجازه نزدیک شدن آتش نشانان  به کانون آتش را نمی داد ولی آنان با تلاش بسیار و با استفاده از دستگاه های تنفسی و چندین رشته لوله آبرسان به مبارزه با شعله های آتش پرداخته و سرانجام آتش سوزی را قبل از سرایت آن به کارگاه های  اطراف مهار و کاملا خاموش کردند.
 ناصر حاجی گل مدت عملیات آتش نشانان در این حادثه را دو ساعت اعلام کرد و افزود: نیروهای عملیاتی بعد از خاموش کردن کامل این آتش سوزی ونیز تخلیه کامل دود از محل حادثه به ایستگاه های خود بازگشتند.
افسر آماده منطقه پنج آتش نشانی در خصوص علت وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: بررسی اولیه نشان داد که احتمالا روشن بودن موتور برق دیزلی و ذوب شدن سیم های برق وریختن آن بر روی مواد قابل اشتغال نظیر ابر و اسفنج و چوب باعث بروز این آتش سوزی شده است که البته کارشناسان هم چنان در حال بررسی بیشتر آن و نیز میزان خسارت وارده هستند.
 وی هم چنین خاطر نشان کرد: به رغم شدن  وسعت آتش سوزی خوشبختانه  در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.