سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياسوج/

ترویج اسلام هراسی برای توجیه دخالت های غرب در جوامع اسلامی است

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یاسوج گفت: اسلام هراسی توسط دستگاه های امنیتی و سیاسی غرب ترویج می شود تا از رهگذر آن اقدامات خود را برای دخالت در جوامع مسلمان، قابل قبول و مشروع جلوه دهند.

دكتر سید حمدالله اكوانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: گفتمان اسلام هراسی علاوه بر میدان های سیاسی و قدرت در دیگر میدان های گفتمانی بویژه رسانه ها رایج شده است تا بتواند انرژی لازم برای دخالت در جوامع مسلمان را بیابد.
وی اظهار داشت: غرب با استفاده از رسانه های خود، اسلام را یك ایدئولوژی خشك و خشن جلوه می دهد تا ذهنیت مردم را برای پذیرش پیوستگی اسلام و تروریسم آماده كند.
اكوانی بیان كرد: اسلام هراسی برای یافتن دشمن جدیدی پس از سقوط كمونیسم طراحی شده است تا غرب بتواند خود را در مقابل دیگری قرار دهد تا از رهگذر آن بتواند در جهان اسلام دخالت كند.
این كارشناس مسائل سیاسی عنوان كرد: یكی از گفتمان های اساسی غرب استثناگرایی است كه بر اساس آن تجربه ها و اندیشه های خود را در امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی منحصر بفرد تلقی می كند.
وی عنوان كرد: غرب با این گفتمان، خود را ایده آل بشریت نشان می دهد و با هر اندیشه و تجربه دیگری كه با آن فاصله داشته باشد به خصومت بر می خیزد.
اكوانی افزود: آمریكا به عنوان رهبر جوامع غربی بر اساس این دیدگاه و با استفاده از تهاجم رسانه ای برای خود رسالت ترویج اندیشه های خود را تعریف و براجتناب ناپذیری آن برای سایر جوامع تاكید می كند.
به گفته این كارشناس مسائل سیاسی، غرب؛ حقوق بشر، آزادی و اقتصاد بازار كه از پایه های اساسی تمدن كنونی آن به حساب می آید را دستمایه تمایز دیگران و درنتیجه مقابله با آنان معرفی می كند.
وی اظهار داشت: دخالتهای غرب به رهبری آمریكا در سایر كشورهای جهان از جمله كشورهای اسلامی نیز در سایه همین اندیشه صورت می گیرد. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.