سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش واتيکان براي امضاي توافقنامه مشترك با رژيم صهيونيستي محكوم شد

مغرب از واتيکان خواست قراردادي با رژيم صهيونيستي امضا نکند که به اشغال شرق بيت المقدس به دست اين رژيم مشروعيت بدهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مغرب که پادشاه آن محمد ششم رياست کميته قدس وابسته به سازمان کنفرانس اسلامي را بر عهده دارد از انتشار گزارش هايي ابراز نارضايتي شديد کرد که نشان مي دهد قرار است توافقي بين واتيکان و رژيم صهيونيستي درباره مسائل مالياتي  و مالي دارايي هاي کليساي کاتوليک در اسرائيل امضا شود که در نهايت موجب خواهد شد واتيکان حاکميت اسرائيل را بر شرق اشغالي بيت المقدس به رسميت بشناسد.

به اين ترتيب مغرب به اطلاعاتي واکنش نشان داد که نشان مي دهد واتيکان و اسرائيل کميته اي براي تدوين توافقي قضايي و مالي درباره دارايي هاي کليسا در سرزمين هاي مقدس فلسطيني امضا کرده اند. انتشار پيش نويس اين توافقنامه در نشريات عربي موجب نگراني فلسطيني هايي شد که آن را به رسميت شناختن ضمني اشغال شرق بيت المقدس توصيف کردند.

وزارت امور خارجه مغرب اعلام کرد ، امضاي اين توافقنامه در نهايت موجب خواهد شد واتيکان حاکميت اسرائيل بر شرق قدس را به رسميت بشناسد. اين اقدام همچنين ناديده گرفتن قوانين بين المللي به نفع اشغالگران و ضربه اي به جايگاه ديني بيت المقدس براي مسلمانان و مسيحيان محسوب مي شود.

در بيانيه وزارت امور خارجه مغرب آمده است، مغرب از همه طرفها مي خواهد به قطعنامه هاي سازمان ملل که بر ضرورت حفظ ماهيت ويژه شهر بيت المقدس و خدشه وارد نکردن به جايگاه قانوني آن تاکيد دارد پايبند بمانند و اقداماتي را که ماهيت اين شهر را تغيير مي دهد رد کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.