سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهرانی ها کمتر از استاندارد آب می نوشند

طی تحقیقاتی که توسط انستیتو تغذیه دانشگاه شهید بهشتی انجام گردید، مشخص شد تهرانی ها به طور متوسط 1/5 لیتر آب مصرف می کنند که این میزان در فصل تابستان بسیار ناچیز است.

دکتر ناصری، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این تحقیق به صورت میدانی و در شهر تهران انجام شده است و براساس این تحقیق مشخص شد شهروندان تهران به طور متوسط 1/5 لیتر آب می نوشند که حاصل میانگین مصرف مردان به میزان 1/7 لیتر و زنان به میزان 1/3 لیتر می باشد.

ناصری افزود: در فصل تابستان به علت تعریق زیاد و افزایش سوخت و ساز و نیاز بدن به آب و مایعات توصیه سازمان بهداشت و جهانی بر نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب است که براساس این تحقیق استانداردها در این مقوله در شهر تهران رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه نوشیدن آب کمک شایانی به رفع مشکلات گوارشی، تعادل آب و الکترولیت ها می کند خاطر نشان کرد: براساس این تحقیق آماری جوانان در شهر تهران در مواقع تشنگی به جای نوشیدن آب تمایل به مصرف نوشابه های گاز دار دارند که نه تنها جایگزین مناسبی برای آب نیست بلکه با افزایش قند و ایجاد انرژی کاذب در بدن معضل بزرگی در بروز چاقی، زمینه سازی دیابت و فشار خون محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: نیاز به نوشیدن آب در گروه های سنی و مشاغل گوناگون متفاوت است و توصیه پزشکی به افرادی که بنا به دلایل شغلی مجبور به بودن در محیط های گرم هستند این است که بیش از 10 لیوان آب را در فصل تابستان بنوشند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.