سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگيري در اردوگاه فلسطيني نهرالبارد لبنان

براثر تيراندازي ارتش لبنان در اردوگاه پناهجویان فلسطینی در شمال اين كشور، يک فلسطيني کشته شد و سه فلسطيني ديگر زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع فلسطینی اعلام کرد اين اقدام در اردوگاه نهرالبارد صورت گرفت.

این منبع خاطر نشان کرد بعد از اینکه ارتش لبنان دو جوان فلسطینی موتور سوار را که از نشان دادن برگه هویت خود در یک ایست و بازرسی ارتش امتناع کرده بودند، بازداشت کرد، مشاجره ای میان آنها در گرفت.

به دنبال این واقعه صدها نفر از ساکنان نهرالبارد خیابان های اردوگاه را اشغال کرده به طرف نظامیان سنگ پرتاب کردند.

دبیرکل جنبش فتح در بیانیه ای حادثه تیراندازی به سوی فلسطینیان را محکوم کرد و از فرماندهی ارتش لبنان خواست تا بازداشت شدگان فلسطینی را آزاد کند.

فتحی ابوالعردات دبیرکل جنبش فتح و گروه های تشکیلات آزادی بخش فلسطین در لبنان گفت: به برادران مان در ارتش لبنان و اردوگاه های فلسطینی درباره کشیده شدن به فتنه ای که صرفاً در خدمت منافع رژیم صهیونیستی است هشدار می دهیم. ما تیراندازی به سوی هموطنان بی دفاع خود در اردوگاه نهرالبارد را محکوم می کنیم و از فرماندهی ارتش می خواهیم برای بررسی این حادثه اسفبار فردی یک کمیته تحقیق تشکیل دهد بویژه که این حادثه یک کشته و چند مجروح در بر داشته است.

گفتني است، اردوگاه نهرالبارد در سال 2007 هنگام درگیری میان ارتش لبنان با یک گروهک مسلح تخریب شده بود و در این درگیری ها بیش از 400 نفر از جمله 168 نظامی کشته شده بود و 31 هزار نفر ساکنان نهر البارد به اردوگاه های دیگر منتقل شده بودند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.