سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش رتبه اعتباري مصر

موسسه فيچ رتبه اعتباري مصر را کاهش داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه اعتبار سنجی فیچ روز جمعه رتبه اعتباری مصر را به علت تردید های سیاسی از بی بی منفی به بی مثبت کاهش داد و چشم انداز این کشور را منفی ارزیابی کرد.

موسسه اعتبار سنجی فیچ در بیانیه ای همچنین ارزش واحد پول این کشور را از بی بی BB  به بی مثبت کاهش داد.

بر اساس بیانیه فیچ، قبل از رویدادهای اخیر نشانه هایی مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی به ویژه با افزایش اندک ذخایر بین المللی در ماه های آوریل و مه بعد از کاهش شدید در چند ماه قبل وجود داشت.

فیچ تصریح کرد چشم انداز مصر تا زمانی که تردیدهای سیاسی از بین برود، دولت جدید تشکیل و برنامه ای برای تعدیل اقتصادی اجرا شود، منفی خواهد بود.

این موسسه افزود: ادامه خشونت های سیاسی و دیگر نا کامی های سیاسی، دوره انتقال مصر به سوی ثبات سیاسی را بسیار طولانی و نا مطمئن خواهد کرد و در نهایت عدم موفقیت به کاهش بیشتر رتبه اعتباری مصر منجر خواهد شد.

فیچ در بیانیه خود تصریح کرد تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی مصر برای لغو انتخابات پارلمانی و انحلال پارلمان تردیدها را درباره انتقال سیاسی در این کشور افزایش داده است.

فیچ خاطر نشان کرد این رویدادها بدون توجه به نتایجی که دارد، روند تصمیم گیری سیاسی را پیچیده می کند و اجرای اصلاحات کلان اقتصادی و ساختاری لازم را برای رونق و کاستن از تعهدات مالی این کشور به تاخیر می اندازد.

در پی ابطال نتایج انتخابات پارلمانی که با پیروزی اسلامخواهان همراه بود و نامزد آنها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روزهای شنبه و یکشنبه با یکی از مقامات رژیم سابق رقابت می کند، انتقال دموکراتیک در این کشور با تردید جدی مواجه شده است.

اسلامخواهان و نیروهای سیاسی بر آمده از جنبش انقلاب تصمیم دادگاه قانونی اساسی را کودتای واقعی هماهنگ شده با نظامیان حاکم بر مصر توصیف کردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.