سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو كميسيون امنيت ملي:

مردم مصر اجازه مصادره انقلاب خود را به بازماندگان مبارك نمي‌دهند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به اقدام دادگاه عالي قانون اساسي مصر در خصوص انحلال مجلس اين کشور و تاييد صلاحيت احمد شفيق گفت:‌ ملت مسلمان مصر اجازه مصادره انقلاب خود را به بازماندگان مبارك نمي‌دهند.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام اخير دادگاه عالي قانون اساسي مصر در خصوص انحلال مجلس اين کشور و تاييد صلاحيت احمد شفيق آخرين نخست وزير حسني مبارک براي دور دوم انتخابات رياست جمهوري مصر گفت:  اين اقدام در راستاي فشار سياسي عوامل خارجي وابسته به آمريکا و رژيم صهيونيستي و سياست‌هاي ديکته شده اين دو بوده و قطعا مخالفت شديد مردم مصر را در پي خواهد داشت.

وي در ادامه 
با بيان اينکه انقلاب مردم مصر هنوز نتوانسته به تمام اهداف و آرمانهاي والاي خود دست يابد و اين موضوع ناشي از ارتجاع برخي سران عرب و شيطنت‌هاي رژيم هاي سلطه‌گر است، افزود: رژيم صهيونيستي با نفوذي که در سران برخي کشورهاي عربي از جمله عربستان، قطر، بحرين و... دارد به دنبال همراه کردن اين کشورها با سياست هاي خود در منطقه بوده و از اين جهت درصدد گماشتن مهره هاي غرب گرا در رأس حکومت مصر براي تسلط به خاورميانه است.

عضو كميسيون امنيت ملي خانه ملت در پايان خاطرنشان کرد: مردم مسلمان مصر با هوشياري و تحليل بالاي مسائل اين کشور، به خوبي از پس شيطنت‌هاي عوامل بازمانده رژيم ديكتاور مبارک در رأس حکومت فعلي مصر برامده و بارديگر مانع از مصادره انقلاب جهاني خودشان خواهند شد.

گفتني است روز گذشته دادگاه عالی قانون اساسی مصر ضمن انحلال مجلس شعب این کشور نامزدی احمد شفیق آخرین نخست وزیر دوره مبارک را برای دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور تایید کرد.

دادگاه قانون اساسی مصر  همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد حضور اسلام خواهان در یک سوم کرسی های پارلمان این كشور غیرقانونی است و بدین ترتیب احتمال افزایش تنش های سیاسی در این کشور بار دیگر بالا گرفت.

س2/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.