سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار بانک مرکزي؛

مجوز صرافي هاي متخلف ابطال مي شود

بانک‌مرکزی اسامی 626 صرافی مجاز، فاقد اعتبار، مجوز باطل شده و در حال تمدید مجوز را اعلام کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بانك مركزي و رييس‌كل آن بارها به صرافي هاي متخلف هشدار داد كه با صرافي‌هايي كه از قوانين تخلف كنند مقابله خواهند كرد و اگر لازم شد روي مجوزشان را باطل خواهد کرد.

بعد از مذاكرات اسفند ۹۰ اتحاديه كشوري طلا و جواهر و بانك مركزي كه با حضور نيروي انتظامي برگزار شد، این هشدار ها رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت.

اين اتحاديه در این جلسه، دو ماه مهلت گرفت تا مجوزهايي كه به صرافي‌ها براي خريد و فروش ارز داده باطل اعلام كند اما وقتي مهلت به آخر رسيد و خبري از ابطال جواز فعاليت اين صرافي‌ها نشد، بانك مركزي فهرست اين گروه از معامله‌گران را از كانون صراف‌ها گرفت و به دست نيروي انتظامي داد تا تكليف‌شان از طريق برخورد قضايي مشخص شود.


حالا اما در سال ۹۱ و در حالی که نزدیک به ۳ ماه از این سال گذشته، معاون نظارت بانک مرکزی ، این مساله را آغاز راه می داند.

ابراهیم درویشی  معاون نظارت بانک مرکزی می گوید : از فعاليت صرافي‌هاي غيرمجاز با هماهنگي ستاد مبارزه با مفاسد، نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات ممانعت مي‌شود و اين صرافي‌هاي غيرمجاز بسته خواهند شد.


در هر حال،  ساماندهی صرافی‌ها طی چند سال اخیر در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است و با تشدید برخورد و نظارت بر عملکرد صرافی‌ها از سال گذشته با افزایش نرخ دلار و ایجاد نابسامانی‌هایی در بازار ارز جدی‌تر شد.

بانک مرکزی نسبت به فعالیت صرافی‌ها زیر نظر بانک مرکزی هشدار داده و اعلام کرده است که باید صرافی‌ها برای فعالیت خود مجوز از بانک مرکزی دریافت کننند و بر اساس قوانین و مقررات بانک مرکزی ناظر بر عملکرد صرافی‌ها خرید و فروش و فعالیت ارزی داشته باشند، در غیر اینصورت پلمپ می‌شوند./ک



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.