سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس عنوان كرد؛

حضور 1+5 در مسكو بدون القائات رژيم صهيونيستي؛ لازمه نتيجه‌بخشي مذاكرات

سخنگوي کميسيون امنيت ملي مجلس بر لزوم حضور اعضاي مذاكره كننده گروه 1+5 در مذاكرات مسكو عاري از تفكرات و القائات رژيم صهيونيستي جهت ثمردهي اين دور از گفتگوها تاكيد كرد.

سيد حسن نقوي حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر اينكه طرف غربي مذاکره کننده در مذاكرات خود با ايران پيرامون فعاليت‌هاي هسته‌اي بايد در چارچوب علمي، فني و ديپلماتيک گام بردارد، گفت: گروه 1+5 بايد در گفتگوهاي هسته اي خود با ايران تفكرات و القائات رژيم صهيونيستي را دور بريزد چرا که بر همگان واضح است كه اين رژيم با در اختيار داشتن بزرگترين زرادخانه هاي اتمي تهديدي نه تنها براي خاورميانه بلکه جهان است.

وي در ادامه با اشاره به گزارشات  آژانس بين المللي انرژي اتمي در خصوص برنامه هسته‌اي ايران که از صلح‌آميز بودن آن حكايت دارد،‌ افزود: جمهوري اسلامي ايران با وجود بهانه جويي هاي طرف غربي و حتي آژانس به صورت جدي در راستاي اعتماد سازي جهاني گام برداشته و به همين دليل نيز گروه 1+5 بايد با هدف دستيابي به نتيجه مورد نظر دو طرف گام در مذاكرات مسكو بگذارد.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين تاكيد كرد: ايران به عنوان عضو فعال آژانس بين المللي انرژي اتمي، حق دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي را براي خود محفوظ دانسته و هرگز از نيل به اين هدف کوتاه نخواهد آمد.

نقوي حسيني در ادامه مذاکرات گروه 1+5 با ايران در چند دور گذشته را مثبت ارزيابي كرد و گفت: با استناد به پذيرش بسته‌هاي پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران توسط گروه 1+5  روند نشست طرفين در اجلاس مسکو در فضايي گفتماني بوده و نتيجه گفتگوها نيز مثبت خواهد بود.

وي همچنين تصريح كرد: از آنجايي که تيم مذاكره كننده  ايراني در ادوار پيشين مذاكرات با ابتکارات و نقطه نظرات جديد ظاهر شده است، لذا در اجلاس مسکو نيز با رويکردي جديد درصدد به نتيجه رسيدن و دفاع از حقوق حقه ملت ايران خواهد بود.

نماينده مردم ورامين در پايان خاطرنشان كرد: عليرغم تمام شيطنت‌هاي دشمنان، فعاليت هسته‌اي ايران پيشرفت قابل توجهي داشته و قطعا با وجود دانشمندان و نخبگان جوان به اين پيشرفت ادامه خواهد داد.
/س2


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.