سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران اقتصادي ، يتيم خانه‌هاي يونان را اشباع کرده است

افزایش تعداد کودکان یتیم خانه های یونان یکی از پیامدهای فاجعه بار بحران اقتصادی یورو است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ بحران اقتصادی در یونان و تاثیر سوء آن بر زندگی مردم یونان کاملا مشهود است. یکی از پیامدهای این وضع، از هم پاشیده شدن خانواده ها در یونان است. شماری از خانواده های یونانی به علت ناتوانی مالی و قادر نبودن به تامین هزینه های فرزندانشان، آنها را رها می کنند.

 درواقع، کودکان و نوجوانان یونانی که والدین شان آنها را رها می کنند جوانترین قربانیان بحران اقتصادی یونان هستند. آنها به علت نبود عشق و علاقه والدین شان رها نشده اند بلکه فقدان پول، چنین سرنوشتی را برای آنها رقم زده است. نگاهی به وضع یتیم خانه های یونان پرده از ماجرای تلخ سرنوشت این کودکان و نوجوانان یونانی بر می دارد. مسوولان یتیم خانه ها در یونان می گویند تعداد کودکانی که به این مراکز ارجاع داده می شود، افزایش یافته است. علت این مساله هم ناتوانی والدین این کودکان در تامین غذا و پوشاک آنها است. در شرایط اقتصادی پیش آمده، شمار زیادی از خانواده های فقیر در یونان از سازمانهای امدادی درخواست کمک می کنند تا بتوانند از کودکانشان مراقبت کنند.

براساس این گزارش ، همواره در یونان، کودکان یتیم وجود داشته اند اما آنچه در 2 سال گذشته در یونان تغییر کرده، نوع کودکانی است که به یتیم خانه های یونان ارجاع داده می شود. قبلا کودکانی از خانواده های مشکل دار از قبیل کودکان والدین معتاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی به یتیم خانه های یونان آورده می شدند اما در دو سال گذشته این الگو کاملا تغییر کرده است بطوری که اکثر کودکان انتقالی به یتیم خانه های یونان از خانواده هایی هستند که فقط مشکل مالی دارند. والدین فقیر یونانی که بچه هایشان را به علت فقر اقتصادی به یتیم خانه ها می سپارند می گویند این کار بسیار دردناک است اما باتوجه به اوضاع اقتصادی شان، این کار بهترین کاری است که می توانند انجام بدهند زیرا دست کم فرزندانشان از نظر غذا و پوشاک تامین می نشود.


وضع کودکان و نوجوانان یونانی که به علت مشکلات اقتصادی والدینشان به یتیم خانه ها سپرده می شوند، هزینه وحشتناک اجتماعی است که به علت بحران اقتصادی یونان پرداخت می شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.