سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوپک سقف توليد خود را تغيير نمي دهد

سازمان کشورهای صادر کننده نفت،اوپک از تصمیم خود برای حفظ میزان تولید خود خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، تحلیلگران از آمادگی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک برای حفظ سقف تولید خود خبر می دهند.

رافائل مارتینز وزیر نفت ونزوئلا در حاشیه این نشست اعلام کرد: ما در حال حاضر اضافه بر سقف مجاز تولید داریم و این مورد از آنجاییکه بهای نفت را کاهش داده است ، صحیح نیست. وی با اشاره به اوضاع بحرانی اقتصاد در اروپا ، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال جاری کاهش یابد.

وزیر نفت ونزوئلا تاکید کرد ما باید سقف فعلی تولید معادل سی میلیون بشکه نفت در روز را حفظ کنیم. وی ادامه داد ما باید برای سرمایه گذاری در بخش انرژی و توسعه منابع انرژی خود بهای نفت را دستکم در سقف 100 دلار درهر بشکه نگه داریم.

عبدالرحمان بن العزا وزیر نفت لیبی نیز در این خصوص گفت: به نظر من یک صد دلار برای هر بشکه نفت ، برای اقتصاد جهانی مناسب خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد با تثبیت اوضاع و حفظ بهای جهانی نفت ، به حل بحران منطقه یورو نیز کمک شود.

وزیر نفت کشورمان هم پس از پایان اجلاس اوپک درباره نتایج این نشست گفت: بحث های مختلفی در این نشست صورت گرفت و قرار شد سقف تولید 30میلیون بشکه باشد و کشورهایی که عملا تولید اضافه دارند تولیدشان را کم و همه به تعهداتشان عمل کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.