سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مركل اعتراف كرد

صدراعظم آلمان با اعتراف به اینكه فشارهای ناشی از بحران مالی یورو در اروپا به اقتصاد این كشور فشارهای زیادی وارد كرده، گفت كشورهای بحران زده نمی توانند تا بی نهایت روی آلمان حساب كنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، آنگلا مركل در آستانه نشست سران كشورهای صنعتی جهان (G20)،كه قرار است اوایل هفته آینده در مكزیك برگزار شود، طی سخنانی در محل پارلمان آلمان نسبت به عواقب فشار مالی فزاینده به دولت این كشور برای كمك به كشورهای بحران زده اروپایی، هشدار داد.

مركل افزود: هرچند كه آلمان از نظر اقتصادی بسیار قوی و به عنوان لنگر ثبات اقتصادی در اروپا شناخته می شود،اما این شرایط موجب نخواهد شد كه برای مدت های زیاد بتوانیم فشار سنگین بحران در دیگر كشورها را به تنهایی تحمل كنیم.

صدر اعظم آلمان خاطر نشان كرد: البته ما این پتانسیل و توان اقتصادی خود را فقط برای مردم كشورمان نمی خواهیم، بلكه آن را در خدمت توسعه و رشد اقتصاد اروپا و حتی اقتصاد جهانی نیز قرار داده ایم، اما درصورت ادامه این وضع، نمی توان از عواقب خطرناك آن غافل ماند.

مركل در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: قدرت اقتصادی آلمان بی نهایت نخواهد بود و نمی توانیم تا مدتهای طولانی به كمك خود به كشورهای بحران زده ادامه دهیم، پس نباید این توان اقتصادی،زیادی دست بالا گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت رشد اقتصادی و انظباط بودجه ای را به عنوان محورهای اصلی طرح اقتصادی اروپا برای مقابله با بحران مالی نام برد كه باید مرحله به مرحله پیش برده شود.

صدراعظم آلمان، اجرای دقیق و برنامه ریزی شده هر دو این موارد را به عنوان ستون های اصلی طرح اقتصادی،اجتناب ناپذیر دانست و گفت: بحران اقتصادی اروپا تنها زمانی مرتفع خواهد شد كه به ریشه بحران توجه جدی داشته باشیم.

مركل از بدهی های وسیع كشورها، فقدان قابلیت رقابت در تولید و كافی نبودن قوانین نظارتی برای ملزم كردن آنها در پایبندی به تعهدات به عنوان ریشه های اصلی بحران اقتصادی برخی از كشورها نام برد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.