سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرش دستباف ايران رقيبي ندارد

رئيس مرکز ملي فرش ايران گفت: فرش نخستين کالاي صادراتي غيرنفتي در تاريخ ايران محسوب مي شود و جايگاه واقعي خود را در جهان به دست آورده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمدباقر آقاعليخاني تاکيد کرد :  توسعه هنر فرش‏بافي در ميان خانوارها ايراني به توسعه دانايي محوري هم کمک مي کند و بسياري از مردم در کشورهاي جهان با مشاهده خلاقيت‏هاي فرش‏بافان ايراني، با تصور نقاشي بودن آنها به آثار نزديک و از فرش بودن آن بهت زده مي‏شوند.
رئيس مرکز ملي فرش ايران با اشاره به نام‏گذاري سال توليد ملي گفت : در ايران مردم با خريد کالاهاي ديگر نقاط جهان به راحتي دارايي‏هاي خود را اختيار ديگران قرار مي‏دهند و بايد اين روند برعکس شود و تقاضاها به سمت محصولات داخلي هدايت شود.
آقاعليخاني افزود : بايد مصرف توليدات داخلي‏ را افتخاري بزرگ براي خود قلمداد کنيم  و از خريد محصولات خارجي روي برگردانيم.
رئيس مرکز ملي فرش ايران حاشيه‏هاي هنري صنعت فرش را برتر از امور اقتصادي‌ دانست و گفت : ويژگي هاي فرهنگي و هنري چشم‏نواز در فرش دست‏باف ايراني،  ايجاب مي کند بيشتر به ان توجه کنيم  چون همه مراحل توليد فرش دستي از قبيل تهيه نخ، رنگرزي، بافت، پرداخت و ... با موج آهنگين هنر و فرهنگ ايران اسلامي همنوا است.
رئيس مركز ملي فرش ايران با بيان اين که 5 برند و نقشه فرش دستباف ايران در دنيا ثبت مي شود ، گفت :  صادرات فرش دستباف كشور در سال گذشته 560 ميليون دلار بوده است كه امسال به دو برابر افزايش خواهد يافت.  
آقاعليخاني تاکيد کرد : ارزش افزوده جامعه صادرات يک ميليارد دلار فرش دستباف با صادرات 10 ميليارد دلاري ساير حوزه‏هاي صنعتي غير از فرش برابري مي‏کند.    
وي افزود: در صورتيكه فرش دستباف به عنوان مهمترين ركن دكوراسيون داخلي منازل قرار گيرد مشتريان فرش دستباف ايران در سراسر دنيا بيشتر مي شود.
رئيس مرکز ملي فرش ايران با تاکيد بر اين که هنر و فکر صنعت فرش دستباف ويژه ايرانيان است ، گفت: با هنر فرش بافي خود همه رقيبان را در جهان ناکام مي گذاريم.
محمدباقر آقاعلي‏خاني گفت : هنر فرش بافي ايرانيان رو به رونق است و رقيبان ما اين هنر را ندارند و نمي توانند رقابت کنند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از سه کشور چين، برزيل و ويتنام به عنوان بازارهاي هدف جديد صادراتي صنعت فرش ايران نام برد و گفت : افزايش توان صادراتي صنعت فرش ايران از برنامه‏هاي محوري مرکز ملي فرش ايران است و طرح شناسايي رقباي ايران در صنعت فرش جهان اجرا مي شود.
وي گفت : 30 کشور هدف صادرات انواع محصولات صنعت فرش ايران به طور دقيق رصد مي شود./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.