سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب كاركنان صنایع دفاع هوایی ایتالیا عليه سیاست های مونتی

كاركنان صنایع دفاع هوایی ایتالیا علیه سیاست های ریاضتی و كاری دولت "ماریو مونتی" اعتصاب كردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه،  این تظاهرات كه ساعت 10 روز پنجشنبه به وقت محلی از میدان جمهوری در مركز شهر رم و با فراخوان اتحادیه كاری Fiom-Cgil ، برگزار شد و برای سه روز تظاهرات و اعتصاب در سراسر ایتالیا برنامه ریزی شده است.

این تظاهرات در شهر رم هم اكنون در مقابل وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا ادامه دارد.

اعضای این اتحادیه كاری با برگزاری تظاهرات و اعتصاب از سویی خواستار اتخاذ یك سیاست صنعتی مناسب برای صنایع دفاعی شده و از سوی دیگر اصلاحات كاری و بازنشستگی دولت مونتی را رد كرده است.

قرار است روز جمعه نیز اعضای معترض این اتحادیه كاری با برگزاری اعتصاب در استان شمالی لومباردیا به اعتراضات خود در این زمینه ادامه دهند.

این در حالی است كه سه اتحادیه بزرگ كاری ايتاليا نیز در بیانیه ای با اشاره به افزایش فزاینده بیكاری، ورشكستگی شركت ها و كارخانه ها، توقف تولید در صنایع مختلف، فشار مالیاتی و افزایش قیمت فراورده های نفتی در ایتالیا، برای برگزاری تظاهرات سراسری در روز شنبه 27 خرداد در شهر رم، فراخوان دادند.

این اتحادیه ها اعلام كردند: بدتر شدن اوضاع اقتصادی و اجتماعی در ایتالیا، نیاز به یك دگرگونی در سیاست اقتصادی و جلب توجه بر روی موضوعات رشد اقتصادی، اشتغال و كار به همراه سیاست های كنترل بدهی و مالیات كم تر دارد.

همزمان با فراخوان تظاهرات سراسری در شهر رم، سازمان تامین اجتماعی ایتالیا در گزارشی اعلام كرد كه شمار افرادی كه به دنبال اصلاحات جدید قانون كار از سوی دولت مونتی، شغل و حقوق بازنشستگی خود را از دست داده اند به 390 هزار نفر رسیده است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.