سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

هدف گذاری صادرات 850 میلیون دلاری محصولات خراسان شمالی تا سال 1404

استاندارخراسان شمالی گفت: صادرات محصولات خراسان شمالی باید 850 ميليون دلار براي سال 1404 هدفگذاري شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد،بوطالب شفقت   در سمینار بازاریابی بين المللي درجمع مديران اقتصادي استان،توليدكنندگان و فعالين بخش هاي اقتصادي، اظهار داشت: سال گذشته استان متعهد به صادرات 95 ميليون دلاري بود اما صادرات 210 ميليون دلاري را محقق كرد .

وی به تقويت زيرساخت ها،ساختن پايانه ها ،10 برابر شدن ظرفيت سيلوها و 4 برابر شدن ظرفيت سردخانه ها اشاره كرد وتصریح کرد: همه شرایط آماده است تا فعالين اقتصادي استان تعهد صادرات به ازاي هر نفر 1000 دلار را براي سال 1404 بپذيرند.

استاندار از آمادگي استان و برنامه ريزي براي برگزاري نمايشگاه در كشورهاي تركمنستان،تاجيكستان و افغانستان خبر داد و گفت: درصورت موافقت سازمان توسعه تجارت خارجي براي برگزاري نمايشگاه در عراق نيز آمادگي داريم.

شفقت درك تجار از بازار و مشتري و افزايش دانش بازرگانان و نوآوري و خلاقيت را از مؤلفه هاي موفقيت در بازارهاي بين المللي دانست و اضافه کرد: خراسان شمالي ظرفيت هاي بالايي در عرصه هاي گردشگري،صنايع دستي،اقتصاد كشاورزي،صنايع تبديلي دارد.

و ی با اشاره به توانمندیهای استان درزمینه صنایع دستی گفت:سال گذشته اولين نمايشگاه كشورهاي عضو اكو دراستان برگزار شد و امسال نيز اين نمايشگاه را در نيمه دوم شهريورماه تكرار خواهد كرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.