سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس کميته روابط خارجي دوماي روسيه: مخالف مداخله نظامي در سوريه هستيم

الکسي پوشکوف رئيس کميته روابط خارجي دوماي روسيه بار ديگر بر مخالفت کشورش با هرگونه مداخله نظامي در سوريه تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي، پوشکوف درباره موضع دولت روسيه در قبال تحولات سوريه گفت به نظر من موضع روسيه مخالفت با هرگونه مداخله موسوم به انساندوستانه است. ما در شانزدهم فوريه در دوماي دولتي بيانيه اي را صادر کرديم و همه گروه هاي سياسي موجود در دوما با وجود اختلاف هاي عميقي که بر سر مسائل داخلي دارند از اين بيانيه حمايت کردند. ما بر اين باور نيستيم که حمايت از عاملان حملات مسلحانه در سوريه، به حل اين بحران کمکي کند.

پوشکوف درباره مخالفت هايي که با اصلاحات در منطقه مي شود گفت عربستان سعودي و قطر از اين عاملان مسلح حمايت مي کنند که به نظر من، اين دو کشور کشوري چندان مردمسالار و طرفدار اصلاحات به شمار نمي آيند. البته اين به عهده دولت روسيه نيست که درباره مسائل امنيتي و اقدامات امنيتي دولت سوريه نظر بدهد، اگر چه ما با دولت سوريه روابط خاصي داريم ولي اين روابط به نيروهاي امنيتي اين کشور مربوط نمي شود.

وي تصريح کرد ما بر دولت سوريه نفوذ داريم به شکلي که بر آنان تاثير گذاشتيم و دولت سوريه طرح عنان را پذيرفت. البته اينکه گفته مي شود دولت سوريه اين طرح را نقض ميکند اينگونه نيست و عاملان حملات مسلحانه در سوريه نيز اين کار را مي کنند. مشکل در اينجاست که اين عاملان علائم و نشانه هايي از حمايت را از برخي کشورهاي عربي و غربي دريافت مي کنند و اين امر باعث مي شود آنان بر تمايل خود براي پيروزي در اين جنگ از شيوه نظامي بيفزايند.

عضو دوماي روسيه درباره خشونت هاي جاري در سوريه گفت: به نظر من سوريه يا در آستانه جنگ داخلي يا در جريان چنين جنگي قرار دارد. اوضاع جاري تعيين کننده تصميم هاي آتي خواهد بود مگر اينکه راه حلي سياسي براي اين بحران پيدا شود. روسيه به نوبت خود آماده است تا بر دولت سوريه فشار آورد تا راه حل سياسي را بپذيرد ولي باور من اين است که غرب و کشورهاي عربي نيز بر عاملان حملات مسلحانه نيز فشار آورند تا آنان نيز بر راه حل سياسي گردن بگذارند، اين تنها راه خروج از بحران است.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، دوما ، مخالفت ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.