سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در ديدار با آیت‌الله مکارم شیرازی:

اختصاص بودجه به شهرهای قم و مشهد یکی از مهم ترين فعالیت‌های مجلس هشتم بود

رئیس مجلس نهم در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی در قم اختصاص بودجه به شهرهای قم و مشهد را یکی از فعالیت‌های مهم مجلس هشتم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیداری که صبح امروز پنجشنبه ۲۵ خرداد با آیت‌الله مکارم شیرازی داشت، به ارائه گزارشی از عملکرد مجلس هشتم در مدت ۴ سال پرداخت و گفت: مجلس هشتم عملکرد مثبتی داشت و پیش‌بینی می‌شود با اوضاع موجود و ترکیب نمایندگان و هیات رئیسه مجلس نهم از هر لحاظ کیفی‌تر و کارآمدتر باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در این دیدار به ارائه گزارش از عملکرد مجلس هشتم پرداخت و افزود: در مدت مجلس هشتم در راستای حل مشکل کشاورزان مصوبه‌ای با عنوان بسته حمایتی از کشاورزان به تصویب رسید که مراحل عملیاتی آن در دولت طی شده است.

وی در همین زمینه ادامه داد: در این مصوبه مطالعات کارشناسی انجام شده و در کمیسیون تلفیق تسهیلاتی به آن اختصاص یافته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به خرید تضمینی محصولات کشاورزی و مصوبات آن در مجلس هشتم اشاره و تاکید کرد: در مجلس هشتم برای حمایت از کشاورزان و دامداران نرخ خرید تضمینی افزایش و برای آن منابعی اختصاص یافت.

لاریجانی افزود: با توجه با ترکیب هیات رئیسه و نمایندگان مردم در خانه ملت، مجلس هشتم از هر لحاظ کیفی‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم به ترکیب مجلس نهم اشاره و تصریح کرد: در مجلس نهم ۱۳۰ نفر فوق‌لیسانس، ۳۸ نفر لیسانس و ۱۰۱ نفر هم از مجلس هشتم به این مجلس راه یافتند.

وی در ادامه به ترکیب کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس نهم اشاره کرد و گفت: کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم کاراتر و کیفی‌تر خواهد بود و افراد به طور تخصصی در این کمیسیون جای گرفته‌اند.

رئیس مجلس در همین زمینه یادآور شد: برای تشکیل کمیسیون‌ها در مجلس نهم، تخصص و حرفه شغلی افراد مدنظر قرار داده شده است.

لاریجانی یکی از مهمترین کارهای انجام شده در مجلس هشتم درخصوص حوزه انتخابیه‌اش را صدور مجوز در انتشار اوراق مشارکت به شهرداری قم اعلام کرد.

وی در ادامه به بدهی دولت به آستان مقدسه حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: در مجلس هشتم تصمیماتی گرفته شد تا مشکل بدهی دولت به آستان مقدسه حضرت معصومه (س) با توافق انجام شود.

رئیس مجلس نهم اختصاص بودجه به شهرهای قم و مشهد را یکی دیگر از فعالیت‌های مجلس هشتم عنوان کرد و افزود: در مجلس هشتم به منظور رفاه حال زائرین بودجه متمرکزی به شهرهای قم و مشهد اختصاص یافت.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه مهمترین مسئله قم اشتغال است تصریح کرد: جلسه ای با وزیر مربوطه برای بررسی گرانی شیر و وضعیت دامداران گذاشتیم و موضوع بررسی شد همچنین واردات که ضرر زیادی به تولیدکننده‌ها می‌زند مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس نهم در ادامه تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های مجلس هشتم ارائه آب، برق و گاز رایگان به مساجد در جهت توسعه فرهنگ اسلامی بود که در این راستا در مجلس نهم نیز فعالیت‌هایی انجام خواهد شد./س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.