سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

افزایش یک و نیم میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و مالزی

رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور ایران و مالزی پارسال به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس،بهزاد خاکپور   در دیدار تورگردانان و رسانه‌های کشور مالزی با فعالان صنعت گردشگری فارس افزود: سهم صادرات ایران به کشور مالزی 500 میلیون دلار بوده که با احتساب این میزان 72 درصد صادرات نفتی و مابقی غیرنفتی است.

به گفته وی، در راستای آشنایی گردشگران خارجی به ایران اسلامی، 30 نفر از تورگردانان و رسانه‌های کشور مالزی با فعالان صنعت گردشگری فارس امروز در مورد معرفی جاذبه‌های گردشگری دو کشور به بحث و بررسی پرداختند.

رایزن سفارت ایران در مالزی افزود: هیئت گردشگر مالزیایی در مدت اقامت سه روزه خود علاوه بر شیراز از شهرهای اصفهان، مشهد، خراسان رضوی و تهران بازدید می‌کنند.

خاکپور ادامه داد: سالانه 20 میلیون گردشگر خارجی از کشور مالزی دیدن می‌کنند ولی ایران سهمی از درآمد گردشگری برای این کشور نداشته است.

وی گفت: برای تسهیل در ارائه خدمات به ویژه طبخ غذا برای گردشگران، مقرر شد سرآشپزهای دو کشور در مدت یک هفته در هتل محل اقامت گردشگران نحوه پخت غذای این دو کشور را آموزش دهند.

رایزن سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی گفت: برای گسترش صنعت گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، باید بودجه‌ای را به منظور تبلیغات در کشورهای هدف اختصاص دهد تا شاهد رونق گردشگری در کشور باشیم./س
برچسب ها: مالزی ، صادرات ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.