سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چامسکی: آمریکا و رژيم اسرائیل ناقض قوانین بین‌الملل

نوام چامسکی، تحلیل‌گر سیاسی آمریکایی گفت: آمریکا و رژيم اسرائیل با مصونیت کامل قوانین بین‌الملل را نقض می‌کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه پرس تي‌وي، اين تحليل‌گر برجسته در مصاحبه‌اي اختصاصي با پرس تي‌وي مي‌گويد، رژيم اسرائيل به دليل وابستگي به امريکا و برخورداري از "مصونيت کامل"، از مجازات به دليل موارد نقض مکرر قوانين بين الملل مي‌گريزد.

وي گفت: اسرائيل يک رژيم وابسته به امريکا است؛ امريکا مصونيت کامل (از مجازات) دارد و اين مصونيت به متحدان و وابستگان اين کشور به ارث رسيده است.

چامسکي ادامه داد: اين چيزي است که به آن قدرت مي‌گوييم. به عنوان مثال نمي‌توان امريکا را در هيچ دادگاه بين المللي محاکمه کرد. اگر کسي اقدام به اين کار کند، ديوان بين‌المللي دادگستري و امريکا به سادگي آن را رد مي‌کنند."

اين شخصيت فرهنگي سرشناس در ادامه خاطر نشان کرد، آنچه که امريکا از عبارت جامعه بين‌المللي هنگام اشاره به آن در نظر دارد، با معناي لغوي و مورد نظر عموم اين عبارت متفاوت است.

چامسکي گفت: هنگامي که غرب از عبارت جامعه جهاني استفاده مي‌کند، منظور، امريکا و هر کشوري است که با واشنگتن همسو است. اگر بيشتر کشورهاي جهان مخالف امريکا باشند، آن‌ها ديگر بخشي از جامعه جهاني محسوب نمي‌شوند.

اين اظهارات در حالي بيان مي‌شوند که باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا اخيرا بار ديگر از حمايت تزلزل‌ناپذير اين کشور از تل آويو خبر داد و تاکيد کرد که اسرائيل به طور قطع بيش از فلسطين مورد توجه واشنگتن است.

اوباما اين اظهارات را در نشست بين جک لو، سرپرست کارکنان کاخ سفيد و هياتي از "جامعه يهوديان ارتودکس امريکا" بيان داشت. وي همچنين از حاضرين در اين نشست خواست که در مورد وفاداري وي به متحدان اسرائيلي ترديدي به خود راه ندهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.