سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اردبیل پرچمدار تولید 100 درصدی چغندر و سرگم بذری

اردبیل پرچمدار تولید 100 درصدی چغندر و سرگم بذری در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل دیروز در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های عمرانی، تولیدی بخش کشاورزی در اردبیل افزود: طرح های افتتاحی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان با هدف بهره‌مندی پنج هزار و 392 خانوار اجرایی شده و به سرانجام رسیده است.

اصغر پرتوی با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی این استان گفت: اردبیل در تولید سیب‌زمینی و عدس رتبه اول، گاومیش و دانه‌های روغنی رتبه دوم، چغندرقند و عسل رتبه چهارم و تولید حبوبات، گندم و جو رتبه هفتم کشوری را دارد.

وی به تولید بیش از 75 درصد ذرت بذری مورد نیاز کشور در این خطه مستعد اشاره کرد و افزود: بالغ بر یک میلیون و 30 هزار مینی‌تیوبر سیب‌زمینی در استان تولید شده و حتی به سایر استان‌ها و مناطق کشور ارسال شده است.

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه از اجرای شبکه آبیاری و زهکشی مغان، پمپاژ هشت بیله‌سوار، شبکه فرعی آبیاری یامچی، شبکه آبیاری اراضی کشت و صنعت مغان و پارس و شبکه آبیاری گلمالی بیله‌سوار و شبکه آبیاری 160 هکتاری این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز شبکه آبیاری خداآفرین در سطح هفت هزار و 200 هکتار، شبکه آبیاری قشلاق دشت فتحعلی چهار هزار و 800 هکتار، قوری چای یک هزار و 780 هکتار و شبکه آبیاری خلیل‌لو در یک هزار هکتار در دست اقدام است./س  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.