سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

فعالیت طالب پور در فدراسیون دانشگاهی غیر قانونی است/ به چه دلیل مجمع انتخاباتی برگزار نمی شود!

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: فعالیت شش ساله طالب پور در فدراسیون ملی دانشگاهی غیر قانونی است.

داوود حومنیان در گفتگو با خبرنگار  ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: فدراسیون ورزش ملی دانشجویی یکی از فدراسیون هایی است که زیر مجموعه وزارت علوم فعالیت می کند و از ابتدا با این اسم تاسیس شد که به یکی از فدراسیون هایی تبدیل شود که تابع وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی گفت: در ابتدا مهرزاد حمیدی بنای دانشگاهی را بنا کرد و قرار شد ظرف 6 ماه ورزش های ملی و دانشگاهی به یک نهاد دولتی تبدیل شود تا شرایط برای قرار گرفتن این رشته در زیر مجموعه فدراسیون مهیا شود.

حومنيان افزود: در آن زمان طالب پور سمت مدیر کلی تربیت بدنی وزارت علوم را بر عهده داشت و مهرزاد حمیدی مدت 6 ماه سرپرستی این فدراسیون را عهده دار بود و پس از این مدت طالب پور حمیدی را از سمت سرپرستی فدراسیون بر کنار کرد و از سال 85 تاکنون طالب پور به عنوان سرپرست فدراسیون سرپرستی این فدراسیون را بر عهده دارد و این در حالی است که از آن زمان تاکنون  6 سال می گذرد و همچنين تاکنون مجمع انتخاباتی برگزار شد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه طالب پور پس از پایان 6 ماهه سرپرستی خود طبق قانون باید اقدام به برگزاری مجمع انتخاباتی می کرد اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: طالب پور پس از زاد و بند کردن موفق شد تا در این مدت سرپرستی این فدراسیون را بر عهده بگیرد و این در حالی است که فعالیت وی در این مدت قانونی بود و هر چه سریعتر باید مجمع انتخاباتی برگزار شود.

*سقوط چند پله ای نتیجه عملکرد طالب پور در فدراسیون

وی گفت: در طی مدتی که طالب پور سرپرستی فدراسیون را عهده دار است وی عملکرد رضایت بخشی نداشته است پیش از این جایگاه ایران در رتبه يازدهم جهان بود و در حال حاضر با 22 پله سقوط در رتبه سي و دوم جهان قرار دارد.

حومنيان اظهار داشت: بودجه اين فدراسيون از سوي اداره كل وزارت علوم تأمين مي شود و در حال حاضر ورزش هاي دانشگاهي تنها اسم فدراسيون را يدك مي كشد و پيش از اين هيئت رييسه از طالب پور خواستند تا عملكرد مالي فدراسيون را ارائه دهد اما وي هيچ گزارش از عملكرد مالي به آنها اراده نكرد.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه 6 ماه پس از سرپرستي طالب پور بايد مجمع فدراسيون برگزار مي شد فعاليت وي در فدراسيون قانوني نيست و در اين مدت طولاني نيز مسئولان به آنها توجهي نكردند، وي مدت زيادي است كه دراين سمت فعاليت مي كند به همين دليل بايد تدابيري انجام شود و همچنين وي تنها در زمان سرپرستي اش در فدراسيون عملكرد خوبي نداشته بلكه وي در اين مدت بيشتر به فكر سفرهاي خارج از كشور خود بوده است و افرادي را نيز وي را در اين سفرها همراهي مي كنند.

حومنيان تأكيد كرد: با توجه به غيرقانوني بودن فعاليت وي در فدراسيون ملي دانشجويي اين سوال مطرح مي شود كه چرا اقدامي در خصوص برگزاري مجمع انتخاباتي صورت نمي گيرد.

وي اظهار داشت:  پيش از اين روساي چند فدراسيون از سمت خود بركنار شدند كه به گفته مسئولان وزارت ورزش اين اقدام در شرايطي صورت گرفت كه برخي از آنها عملكرد قابل قبولي نداشتند، با توجه به اينكه طالب پور عملكرد قابل قبولي در اين مدت نداشت و همچنين فعاليتش در فدراسيون غيرقانوني است پس به چه دليل مسئولان هيچ اقدامي در جهت برگزاري مجمع انتخاباتي نمي كنند و متأسفانه افراد ذي نفعي در اين فدراسيون فعاليت مي كنند كه تنها به دليل رسيدن به اهداف خود و حضور در سفرهاي خارجي هستند./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.