سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

آغاز بهره برداری از 91 طرح آب و خاک در استان گلستان

بهره برداری از 91 طرح آب و خاک در استان گلستان آغاز شد

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران  گرگان ؛رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: برای بهره برداری از این طرح ها بیش از 43 میلیارد و 165 میلیون ریال هزینه شده است.

سیدنصیر سید محمدی افزود : از مجموع این پروژه ها تعداد 26 پروژه عمرانی با اعتباری 11 میلیارد و 121 میلیون ریال در بخش های عملیات اصلاح و نوسازی خاک، تسطیح اراضی، زهکشی، شوری زدایی، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، آماده سازی مزارع، احداث و مرمت جاده های بین مزارع، عملیات ضد فرسایش، احداث کانال های آبرسانی و انتقال آب با لوله اجرا شده است.

وی افزود: 65 پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد و 44 میلیون ریال از محل اعطای تسهیلات بانکی به بهره برداری رسیده است.

سید محمدی گفت: این طرح ها در بخش های تأمین آب زراعی ـ افزایش راندمان آبیاری بصورت بارانی و قطره ای، احیا و توسعه اراضی و مرمت قنوات احداث و بهسازی آب بندان ها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به منابع آب و خاک و حفاظت از آن و ارتقای راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب و استفاده اصولی از آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

با به بهره برداری رسیدن از این 91 پروژه تعداد دو هزار و 70 خانوار از نعمت آن بهره مند و برای بیش از 367 نفر اشتغال در سطح استان فراهم شده است./س

برچسب ها: آب و خاک ، کشاورزی ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.