سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كنترل جاده‌هاي استان با استفاده از 96 واحد گشت سيار

رييس پليس راه خوزستان گفت: بيش از 96 واحد گشت سيار مجهز به دوربين‌هاي تصويري در طرح تابستاني پليس‌راه حضور خواهند داشت.

سرهنگ قاسم قدرتي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان  اظهار كرد: با توجه به پايان يافتن امتحانات دانش‌آموزان و آغاز سفرهاي تابستاني، پليس راه خوزستان در قالب اجراي طرح تابستاني از حداكثر توان و ظرفيت براي تامين امنيت سفرهاي جاده‌اي استفاده مي‌كند.

 وي افزود: سبقت غيرمجاز، سرعت غيرمجاز، نبستن كمربند ايمني، استفاده نكردن از كلاه ‌ايمني و استفاده از تلفن‌همراه هنگام رانندگي خط قرمزهاي پليس راه هستند و در صورت مشاهده اين تخلفات با متخلفان برخورد مي‌شود.

 قدرتي تصريح كرد: علاوه بر تيم‌هاي گشتي، 10 ايستگاه پليس راه و 10 پاسگاه، تخلفات جاده‌اي را كنترل و رصد مي‌كنند و با رانندگاني كه موجب بي‌نظمي ترافيكي در جاده‌ها مي‌شوند به صورت قانوني برخورد خواهد شد. با توجه به افزايش حجم ترافيك در جاده‌هاي استان از رانندگي كه تاكنون تجربه رانندگي در جاده‌ها را نداشته‌اند‌ تقاضا مي‌شود پيش از سفر تابلوها را به خوبي بشناسند و نقشه راهنماي مسير را در طول سفر به همراه داشته باشند.

 رييس پليس راه خوزستان خاطرنشان كرد: دوربين‌هاي ثابت سرعت‌سنج از ابتداي تيرماه در مسير پل زال تا سربندر نصب مي‌شود و همه خودروهايي كه در اين مسير تردد مي‌كنند به دقت رصد مي‌شوند. در اين كنترل‌ها با متخلفان بدون گذشت برخورد مي‌شود و هيچ‌گونه بخشودگي در زمينه نمره منفي وجود ندارد.

 وي اظهار كرد: دوربين‌هاي سرعت‌سنج در اين مسير به‌گونه‌اي نصب مي‌شوند كه تمام مسير را كنترل كنند، زيرا اين مسير يك محور ترانزيتي و مهم است و كنترل تخلفات رانندگي در اين محور بسيار اهميت دارد. در فازهاي بعدي نيز اقدامات ديگري صورت مي‌گيرد و دوربين سرعت‌سنج در ديگر مسيرها نيز نصب خواهد شد.

 قدرتي گفت: طرح تابستاني پليس راه از 25 خردادماه تا ابتداي ماه رمضان اجرايي مي‌شود؛ مرحله دوم اين طرح نيز پس از ماه رمضان آغاز و تا مهرماه ادامه مي‌يابد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.