سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

فولاد شادگان در ردیف پروژه های مهر ماندگار است

فرماندار شادگان گفت: پروژه فولاد شادگان در ردیف پروژه های مهر ماندگار دولت دهم قرار گرفته است.

  
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان 'سعید فیوضی' افزود: كار اجرایی فولاد شادگان به ظرفیت سالانه پنج میلیون تن در سال 1386شروع شده كه با عنایت ویژه رییس جمهوری امیدوار هستیم در سال 1392 به بهره برداری برسد.

وی گفت: این پروژه كه هم اكنون 22درصد پیشرفت دارد به علت كمبود نقدینگی با مشكلاتی مواجه شده ولی با تزریق اعتبار مورد نیاز ، مشكل این پروژه حل می شود.

فرماندار شادگان افزود: سال گذشته در این پروژه 700نفر بومی مشغول كارهای پروژه بودند كه امید است با بهره برداری از این پروژه پنج هزار نفر در آن مشغول كار شوند.

فیوضی نرخ بیكاری در این شهرستان جنوبی استان خوزستان را 37درصد عنوان كرد و گفت: این شهرستان به علت نبود كارخانجات بزرگ با نرخ بالای بیكاری رو به رو است ولی بابهره برداری از پروژه فولاد شادگان شمار زیادی از افراد بومی جویای كار جذب بازار كار می شوند.

وی گفت: در دولت های نهم و دهم توجه ویژه ای به این شهرستان شده به گونه ای كه این شهر شادگان زیرپوشش 100درصدی شبكه گازرسانی قرار گرفته و بسیاری از روستاهای این شهرستان نیز از گاز طبیعی بهره مند هستند.

فیوضی ایجاد اشتغال را اولویت نخست این شهرستان در سال جاری عنوان و ابراز امیدواری كرد با انجام پروژه های مهر كشاورزی ، تحول خوبی در ایجاد اشتغال در بخش كشاورزی و دامپروری شاهد باشیم.

فرماندار شادگان گفت: بندر تجاری شادگان كه در نزدیكی خور 'بوخضیر' بنا شده با پیشرفت فیزیكی 98درصد ، هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

فیوضی افزود: با بهره برداری از این طرح ملی كه زمینه اشتغال خوبی در منطقه فراهم می كند امكان صادرات محصولات كشاورزی بویژه خرما از طریق این بندر امكان پذیر می شود.

وی گفت: در حال پیگیری مجوز'گذر مرزی' برای بندر تجاری شادگان هستیم كه با صدور این مجوز هیچ مشكلی برای صادرات از این بندر هفتم خوزستان نخواهیم داشت.

به گفته فیوضی با بهره برداری از بندر تجاری شادگان ، امكان تردد شناورهای تجاری با ظرفیت 500 تن فراهم خواهد شد.

فیوضی گفت: همسو با ساخت بندر تجاری شادگان ، بندر صیادی این منطقه با 20درصد پبشرفت در كار انجام مراحل اجرایی است.

وی گفت: كار ساخت بندر صیادی شادگان با كمك اعتباری سازمان شیلات كشور و اعتبارات استانی انجام می شود كه امید است در دو سال آینده این پروژه كه نقش مهمی در رونق بخش شیلات خواهد داشت به بهره برداری برسد.

فرماندار شادگان گفت: پروژه 25كیلومتری چهار بانده دارخوین - شادگان كه از یك سال و نیم گذشته شروع شده از پیشرفت خوبی برخوردار است.

فیوضی افزود: در نیمه نخست سال جاری پنج كیلومتر این پروژه پس از بسترسازی و خاك ریزی آسفالت خواهد شد كه امید با گشودن جبهه كاری دیگر از ورودی شادگان ، این پروژه سرعت خوبی به خود گیرد.

وی گفت: پروژه چهار بانده شادگان - سربندر كه 29كیلومتر طول دارد نیز پیشرفت مناسبی دارد به گونه ای كه 10كیلومتر آن بسرعت در حال انجام كار اجرایی است.

فیوضی افزود: با بهره برداری از این پروژه راهسازی ، روند توسعه شهرستان شادگان شتاب خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان گفت: تامین پایدار آب آشامیدنی این شهرستان با اجرای بخش دیگری از طرح آبرسانی 'الغدیر' كه در ردیف پروژه های بزرگ ملی است در اولویت قرار دارد.

وی گفت: هم اكنون آب آشامیدنی این شهرستان از طریق خط لوله 40اینچ دارخوین(محل برداشت آب از كارون) تامین می شود ولی با اجرای فاز بعدی طرح آبرسانی الغدیر كیفیت آب این شهرستان به نحو چشمگیری بهبود می یابد.

فرماندار شادگان گفت: كارهای فرهنگی در این شهرستان متناسب با روند امور عمرانی در شهرستان شتاب گرفته است به گونه ای كه هم اكنون بسیاری از امور فرهنگی در این شهرستان همچون سازمان تبلیغات اسلامی كه قبلا' متولی خاصی در شادگان نداشته انجام می شود.

وی راه اندازی بنیاد مهدویت ، ارتقا سطح آموزش و پرورش ، سامان بخشی مبلمان فرهنگی این شهر و هموار كردن افزایش ورودی جوانان به دانشگاهها را از اقدامات خوب فرهنگی و آموزشی در این شهرستان عنوان كرد./س

فرماندار شادگان گفت: ورودی به مراكز آموزش عالی در سالهای گذشته كمتر از 200 نفر بود در حالی كه در سال گذشته این رقم به 820 نفر رسید كه رتبه برخی از پذیرفته شدگان شادگانی در دانشگاهها دو رقمی بوده است.

در این نشست خبری شهردار شادگان گزارشی از فعالیت های عمرانی و شهری را ارائه كرد.

'توفیق آلبوناصر' گفت: امسال 38پروژه عمران شهری با اعتباری بالغ بر 100میلیارد و 850میلیون ریال در این شهر اجرا می شود.

وی با بیان اینكه روزانه 90تن زباله در شهر شادگان جمع آوری می شود ، ساماندهی محل دفن زیاله را از كارهای مهم زیست محیطی در این منطقه عنوان كرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.