سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز صورت گرفت

برگزاری نخستین همایش روابط عمومی‌های نمایشگاه‌های کشور در اصفهان

امروز نخستین همایش روابط عمومی‌های نمایشگاه‌های سراسر کشور در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برگزار شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، اولین نشست مدیران روابط عمومی های نمایشگاه های بین المللی به میزبانی نمایشگاه بین المللی اصفهان با هدف هم اندیشی درباره ایجاد هماهنگی بین مراکز نمایشگاهی کشور با حضور دکتر مظفر انصاری، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.

"انصاری" با تاکید بر نقش روابط عمومی ها در حفظ برند و هویت نمایشگاه های بین المللی، رعایت استانداردهای نمایشگاهی را توصیه کرد.

وی همچنین رعایت اخلاق حرفه ای در فعالیت های نمایشگاهی را رکنی مهم عنوان کرد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، نیز با اشاره به نقش نمایشگاه به عنوان ابزار و عامل یاریگر توسعه صادرات، برگزاری نمایشگاه را عاملی در بسط و گسترش صادرات غیر نفتی و تحقق اهداف صادراتی کشور دانست.

"حمید کارگر" همچنین تصریح کرد: ما معتقدیم که روابط عمومی ها به عنوان جریان سازان خبری و هدایت کنندگان افکار عمومی، نقش مهمی در فرهنگ سازی و بسترسازی برای باور به صادرات غیر نفتی دارند و می توانند به عنوان نقش مهمی برای گردش اطلاعات و رانت زدایی اطلاعاتی ایفا کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: تشکیل چنین نشستی و گرد هم آمدن اصحاب روابط عمومی ها با هدف تعامل و تبادل افکار، نشان از تحول هویتی در روابط عمومی و خروج از کلیشه های سنتی رایج دارد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: در فضایی که در حوزه اقتصاد کلان کشور و از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت جایگزینی مشوق های غیر مستقیم صادراتی به جای جوایز مستقیم مورد توجه قرار گرفته است؛ حمایت از فعالیت های نمایشگاهی و بویژه برپایی نمایشگاه های برون مرزی، می تواند در شمار مشوق های غیر مستقیم صادراتی قرار گیرد.

"کارگر" رسیدن به هماهنگی و همفکری در میان روابط عمومی های مجموعه های نمایشگاهی کشور، برای حفظ هویت نمایشگاه ها و دور شدن از آسیب های احتمالی پراکنده کاری و موازی کاری را از دیگر مزیت های برپایی این همایش ها عنوان کرد.

وی همچنین توجه به ارتقای کیفی فعالیت نمایشگاهی به جای توسعه کمی، اطلاع رسانی درباره فعالیت های نمایشگاه های مختلف کشور به صورت هم افزایی با استفاده از توان مجموعه های مختلف نمایشگاه به جای اطلاع رسانی انحصاری را از دیگر مزایا عنوان کرد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان، تقویت انجمن نمایشگاهی ایران به عنوان تشکل هماهنگ کننده و محوری، برای روابط عمومی های نمایشگاه های کشور را ضروری دانست و افزود: استفاده بهینه و تقویت محتوای نشریه "صنعت نمایشگاه" به عنوان تنها رسانه مکتوب تخصصی در این حوزه نیز از عوامل موثر در این زمینه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.