سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار نگران کننده قاچاق انسان در آمريکا

سالانه بیش از 18 هزار قربانی قاچاق انسان وارد آمریکا می شوند، کشوری که تنها شش ایالت آن تا کنون نهادهای ویژه مراقبتی برای مقابله با این جرم ایجاد کرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری پرنسا لاتینا کوبا، اداره بهداشت و منابع انسانی فدرال آمریکا با تایید این آمار، کالیفرنیا، تگزاس، کلرادو، فلوریدا، واشنگتن و نیویورک را به عنوان ایالت هایی معرفی کرده است که بیشترین موارد قاچاق انسان در آن ها صورت می گیرد.
76 درصد قربانیان قاچاق انسان را زن ها تشکیل می دهند که بسیاری از آن ها زیر سن قانونی قرار دارند و اکثر این افراد هم اتباع کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین هستند.
در اوایل امسال، وزارت دادگستری آمریکا چهل واحد جدید متشکل از کارشناسان اطلاعاتی، پلیس، روان شناس، جرم شناس و امور مهاجرت در نقاط مختلف به ویژه مناطق جنوبی ایالات متحده ایجاد کرد.
در جریان عملیاتی که ماه مه گذشته صورت گرفت شبکه ای از قاچاق و فحشاگری در کالیفرنیا متلاشی شد که پنج تن از اعضای آن آمریکایی بودند. این افراد حدود20 زن آسیایی را در اختیار داشتند که عملا در فاحشه خانه های لس آنجلس زندانی بودند.
جیسون تایلور روانشناس می گوید بسیاری از قربانیان مستقیما از بنادر به هتل های آمریکا فرستاده می شوند و بسیار دشوار است که بتوانند کسانی را که آن ها را به بند کشیده اند بشناسند.
معضل قاچاق انسان کانادا را نیز تحت تاثیر قرار داده و در همین راستا دولت این کشور طرحی 25 میلیون دلاری را برای مقابله با این تجارت تاریک و تحقیر کننده به جریان انداخته است، تجارتی که زندگی مهاجران را بی ارزش می سازد.
آمار غیر رسمی نشان می دهد که هر سال 15 هزار نفر به شکل غیر قانونی وارد کانادا می شوند که اکثریت آن ها زنان و کودکان با تحصیلات پایین تر از کلاس ششم هستند.
برچسب ها: قاچاق ، انسان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.